20090318 bahr al arab darfur omar hassan al bashir

Sudán e a decisión da CPI

Apartados xeográficos África ARQUIVO
Idiomas Galego
 Omar Hasan al-Bashir; clic para aumentar
Ante esta situación, existe a posibilidade de aprazar o procesamento de Omar Hasan al-Bashir (na foto, dirixíndose aos seus seguidores), que debería ser levado a cabo con extrema precaución. A mencionada posibilidade podería amparase no artigo 16 do Estatuto de Roma da Corte Penal internacional que confire ao Consello de Seguridade de Nacións Unidas o poder aprazar o procesamento da Corte, así como levar a cabo diversas investigacións en beneficio da Paz e Seguridade da rexión nun prazo de 12 meses.
 

As consecuencias da orde de detención contra o presidente de Sudán por parte da Corte Penal Internacional, Omar Hasan al-Bashir, non se fixeron esperar. O goberno sudanés clausurou en 24 horas o traballo de 16 organizacións non gobernamentais internacionais, que asistían a decenas de miles de civís que permanecen nos campos de acollida e que dependen da asistencia exterior para a súa supervivencia. A decisión arguméntase na axuda de devanditas organizacións, proporcionando información da situación do país, á Corte Penal Internacional. Ao presidente sudanés impútanselle sete cargos de extrema gravidade, cometidos na rexión de Darfur desde 2003, entre eles o asasinato, exterminio, violación e tortura da poboación da mencionada rexión. Nunca ata agora a Corte, radicada en La Haya e creada fai sete anos, solicitara o arresto dun mandatario en exercicio.

A nivel diplomático e político, mentres a Liga Árabe, China e outros países asiáticos condenan dita orde, os países europeos e Estados Unidos apláudena. Ambas posturas revelan os intereses que poden ter na rexión. Mentres China posúe intereses vitais en Sudán para a súa propia economía, sobre todo petrolíferos (importa o 60% da produción de petróleo sudanesa), Estados Unidos e Francia perden poder na rexión. Aínda así a Comunidade Internacional nun só bloque anhela unha certa estabilidade co fin de pacificar a zona.

As decisións máis recentes afectan ás organizacións non gobernamentais, ordenando o goberno ao Ministerio de Asuntos Humanitarios, que todo o persoal das organizacións sexa exclusivamente local no prazo dun ano. En consecuencia, as organizacións locais sudanesas xestionarán a axuda que proceda do exterior. Aínda así, cabe destacar que moito do persoal local que traballaba xa con organizacións internacionais, está sendo detido acusados de espionaxe. Esta situación fai temer que o goberno sudanés estea tomando represalias contra aqueles cidadáns que considera como traidores, ao colaborar con inimigos do país.

Ante esta situación, existe a posibilidade de aprazar o procesamento de Bashir, que debería ser levado a cabo con extrema precaución. A mencionada posibilidade podería amparase no artigo 16 do Estatuto de Roma da Corte Penal internacional que confire ao Consello de Seguridade de Nacións Unidas o poder aprazar o procesamento da Corte, así como levar a cabo diversas investigacións en beneficio da Paz e Seguridade da rexión nun prazo de 12 meses.

Esta opción daría tempo a negociar cos opositores da Orde de arresto da Corte, dado que non debemos esquecer que China ten a posibilidade, co seu dereito de veto no Consello de Seguridade da ONU, de bloquear a aplicación da mencionada Orde. Á súa vez daría unha oportunidade ás organizacións non gobernamentais internacionais de negociar unha posible volta ao territorio, argumentando os seus fins estritamente humanitarios e a necesidade de seguir asistindo ás principais vítimas da guerra en Súdan, que en cinco anos xa provocou catro millóns e medio de desprazados e case tres millóns de mortos.