Este artigo fai parte do IGADI Annual Report 2019-2020 "Da guerra comercial á Coivd19". Por Niranjan Marjani, xornalista e analista independente de Vadodara, India.

Equilibrio na política exterior e estratéxica do Primeiro Ministro Narendra Modi en India

Narendra Modi está no seu segundo mandato como primeiro ministro da India. A súa elección en 2014 e reelección no 2019, foron acontecementos emblemáticos na política india. En 2014 converteuse no primeiro ministro en 30 anos en gañar unha maioría absoluta para o seu partido, o Partido Bharatiya Janata (BJP). En 2019 de novo, o BJP gañou a maioría absoluta baixo o seu liderado.

Liñas de investigación Relaciones Internacionales
Apartados xeográficos Asia
Palabras chave India Galicia internacional
Idiomas Galego

Narendra Modi está no seu segundo mandato como primeiro ministro da India. A súa elección en 2014 e reelección no 2019, foron acontecementos emblemáticos na política india. En 2014 converteuse no primeiro ministro en 30 anos en gañar unha maioría absoluta para o seu partido, o Partido Bharatiya Janata (BJP). En 2019 de novo, o BJP gañou a maioría absoluta baixo o seu liderado.

Fóra das distintas iniciativas emprendidas, hai dúas áreas nas que se esforzou para lograr o equilibrio: a política exterior e a política estratéxica, para avanzar nos intereses da India. É necesario analizar como Modi está intentando crear un enfoque equilibrado en ambas as áreas e por que ese equilibrio era esencial.

Política exterior

A política exterior foi facilmente unha característica destacada do mandato do primeiro ministro Narendra Modi. Desde que se converteu en primeiro ministro en 2014, abandonou o uso de política exterior como instrumento para definir o papel da India no mundo en cambio. A dimensión da política exterior tamén se podería considerar dende dous puntos de vista.

Proposta de orde multilateral

A proposta de multilateralismo foi o principio subxacente da política exterior de Modi. O mandato de Modi desde 2014 caracterizouse pola rivalidade entre Estados Unidos e China. Unha parte importante da política exterior da India neste período dedicouse a conseguir un equilibrio entre as relacións da India cos Estados Unidos e China.

As políticas asertivas de China en Asia, especialmente na rexión indo-pacífica, fixeron que a India tivese que reavaliar as súas propias políticas. A India centrouse máis no sueste asiático a través do Act East Policy. A India propón a liberdade de navegación e orde baseada nas regras no Indo-Pacífico.

A posición da India é que recoñece os intereses de todas as potencias da rexión. Pero a orde multilateral é necesaria para protexer os intereses de todos os poderes e non debería haber acordo dirixido a un poder determinado. A India diversificou os seus compromisos cos Estados Unidos e China. A énfase da India no multilateralismo forma parte do seu equilibrio de relacións cos Estados Unidos e China.

Desconexión da política exterior da política interna

Unha das medidas tomadas polo goberno Modi é separar a política exterior da política doméstica. Isto é evidente nas relacións da India cos países musulmáns de Oriente Medio, que ata o de agora se vían desde a perspectiva de apaixonar os sentimentos dos musulmáns indios.

Coma consecuencia disto, as relacións da India con Israel mantivéronse subdesenvolvidas durante moito tempo. Pero este desequilibrio corrixiuse agora. A India tivo éxito no desenvolvemento de estreitas relacións con Israel. Ao mesmo tempo, reforzáronse as relacións da India con países musulmáns como Arabia Saudita, os Emiratos Árabes Unidos, Bahrein, Qatar e Omán.

En xullo de 2017 Modi converteuse no primeiro ministro indio en visitar Israel. Despois visitaría Palestina en febreiro de 2018. A India mantivo as súas relacións con Israel e Palestina independentes unhas das outras.

O papel da India na xestión da crise Covid19

A India sempre xogou un papel importante nos tempos de crise, especialmente na súa área de influencia. O papel da diplomacia india foi importante durante o recente brote Covid19. A magnitude de Covid19 destacou as dificultades para afrontar a crise, xa que tamén había moita incerteza sobre os métodos para tratar esta enfermidade.

En toda a atmosfera de incerteza, a India deu pasos en tres niveis. Primeiro foi traer de volta aos estranxeiros cidadáns indios. A India transportou aos seus cidadáns de varios países, pero especialmente de China, Italia e Irán, onde o brote foi o peor. A India foi ademais un dos primeiros países en rescatar aos seus cidadáns. A India tamén trouxo a cidadáns das Maldivas e Bangladesh como casos compasivos.

O segundo paso foi que Modi suxeriu que as nacións SAARC se unisen para loitar contra este desafío. Modi tamén realizou unha videoconferencia cos líderes dos países da SAARC para falar de formas de abordar esta ameaza. Tendo en conta a magnitude do Covid19, a India destacou que os esforzos colectivos son necesarios para superar este reto.

O terceiro paso foi o illamento. Isto fíxose de dúas formas. Un das medidas foi que todas as viaxes internacionais quedaron suspendidas durante un período dunha semana, mentres que as viaxes aos países máis afectados foron suspendidas durante máis dun mes. Tamén se impuxeron restricións ás viaxes domésticas. Modi tamén anunciou un bloqueo de 21 días entre marzo e mediados de abril. Este foi o bloqueo máis grande do mundo, con máis de 1.300 millóns de persoas sentadas nas súas casas. Na época na que non había ningún medicamento específico para Covid19, a India identificou o illamento e o distanciamento social como mellores medidas.

Política estratéxica

Un dos compoñentes importantes da política estratéxica da India foi o dominio do pensamento continental na formulación de políticas. A pesar de ser un país peninsular, o dominio marítimo recibira relativamente menos atención no pensamento estratéxico da India.

Houbo razóns para priorizar a estratexia continental. Desde o momento da independencia, a India tivo que afrontar retos desde a súa fronteira noroeste e nordeste de Paquistán e China, respectivamente. A India levou cinco guerras ata o de agora: catro con Paquistán (en 1947, 1965, 1971 e 1999) e unha con China (en 1962). Ademais, o terrorismo transfronteirizo e as disputas fronteirizas con China provocaron que a India se centrase máis na fronteira terrestre.

Pero co cambio da orde global e os novos retos emerxentes, a India centrouse máis na dominancia marítima. Nos últimos anos, o primeiro ministro Modi visitou varios países da rexión indo-pacífica.

Algunhas das visitas de Modi ao Indo-Pacífico foron a Australia, Fiji, Xapón, Mauricio, Seychelles, Sudáfrica, Kenia e sueste asiático. A diplomacia da India neste período mostrou sinais de que a India está a reformular o seu papel de participante na arquitectura de seguridade indo-pacífica e non só de ser un observador.

A India aínda ten que desenvolver aínda máis a súa estratexia marítima, pero a diplomacia acelerada no Indo-Pacífico é un paso cara á creación dun equilibrio entre a estratexia continental e a marítima.

Retos

Aínda que a India estivo equilibrando a súa política exterior e a súa política estratéxica, hai dous principais retos que deben ser abordados. Un é a relación da India con Estados Unidos e Irán. En maio de 2019, Estados Unidos impuxo sancións a Irán. Desde entón, a India impuxo restricións á compra de petróleo de Irán. Non obstante, non hai restricións para que a India desenvolva o porto de Chabahar. Pero aínda non está completa.

Irán é unha cuestión sobre a que a India aínda ten que chegar a un equilibrio cos Estados Unidos. Ademais, co acordo entre Estados Unidos e os talibáns, a India debería formular unha estratexia para protexer os seus intereses na rexión e renegociar os termos de compromiso con Irán e Afganistán.

O segundo problema é a asignación do orzamento de defensa da India á Marina. O goberno de Modi mostrou intención e indicios para centrarse máis na cuestión marítima. Actualmente, a asignación á mariña representa aproximadamente o 20 por cento do orzamento da defensa. É necesario máis asignación para a mellora continua do porto deportivo. Fortalecería aínda máis a influencia da India no dominio marítimo.

Twitter - @NiranjanMarjani

Esta peza é parte do IGADI Annual Report 2019-2020, podes descarregalo aquí.