Tribuna de Prensa

Igadi na Rede 

Volver
   
   
  -03/07/2009
Galego. Patrimonio da Humanidade
Ata hai pouco tempo era un valor compartido, que formaba parte dos consensos básicos sobre os que se articulaba o autogoberno de Galicia, que o idioma galego era merecente dunha especial protección por parte dos poderes públicos.
 
ANT - Xulio Rios -30/04/2009
Historia dunha placa
En setembro de 2003, promoveuse en Vigo un recoñecemento cívico ao insigne galeguista Plácido Castro, coincidindo co setenta aniversario da participación de Galicia no IX Congreso de Nacionalidades Europeas (1933) onde el nos representou.
 
igadi.gal - Carlos Sánchez Pardo -11/01/2009
¡¡Es la ocupación, estúpido!!
Cada cierto tiempo podemos leer en el diario “El País” artículos de Slomo Ben Ami, quien firma como Vicepresidente del “Centro Internacional Simon Peres para la Paz”, radicado en Toledo. Es la presentación ideal para un impostor del calibre de este personaje, como lo es Simon Peres o cualquier otro líder israelí, que siempre se presentan como amantes de la paz y que solo tratan de defender a su país, tratando de sobrevivir en una región en la que están rodeados de enemigos que llevan años pretendiendo eliminarlos y echarlos al mar de nuevo, pero que cuando se trata de un líder del partido laborista israelí, la mentira todavía es más flagrante.
 
Casa Galega da Cultura, Vigo - Ceferino Díaz -19/09/2008
Celebrando un aniversario
... Convídasenos a falar do feito histórico do recoñecemento de Galicia como nacionalidade no Congreso das Nacionalidades Europeas, daquelas organismo da Sociedade de Nacións, antecedente das actuais Nacións Unidas.Tamén a de falar da importancia e oportunidade de construír agora unha Galicia aberta a Europa e ao mundo. A Asemblea de Berna do ano 1933 non cambiou o curso da nosa Historia; non pretendía tal cousa. A Asemblea á que acudiu Plácido representando ao Partido Galeguista era o lugar de encontro de pobos sen estado que precisaban reafirmarse externamente. De pobos que reclamaban respecto e un lugar na Europa de entreguerras en reconstrución.
 
La Voz de Galicia - Xosé Luís Franco Grande -04/02/2008
Memoria en devalo
Refírome á mala memoria do episcopado pola súa recente nota que di conter “orientacións” para os crentes diante das próxima eleccións xerais. Entre elas a que di que una sociedade que queira ser “libre e xusta” non pode ter como “interlocutor político” a unha banda terrorista.
 
A Nosa Terra - Xosé Luís Franco Grande -24/01/2008
Liberdade para o Papa
Máis de cen mil manifestantes pediron en Roma “liberdade de palabra” para o Papa nun acto de desagravio porque estudiantes e profesores impediron que falase no acto da inauguración do ano académico na universidade La Sapienza. Algúns pensamos se sería imaxinable que un académico falase dende o Vaticano, ou sequera que fose convidado a tal fin.
 
El País - José Luís Gómez -09/01/2008
Una apuesta por el Igadi
La Xunta de Pérez Touriño y Anxo Quintana está procurando avanzar en su estrategia en el exterior, al tiempo que cuida ciertos viajes, como los de Argentina, Cuba o México. Las aportaciones de un equipo reunido por el ex presidente González Laxe constituyen, en ese sentido, un documento de interés para Galicia. Sin embargo, persiste la política continuista de la era Fraga en muchos aspectos y, sobre todo, llama la atención cómo desde la propia Galicia no se valora más la actuación del Igadi, un instituto de análisis y documentación internacional cada vez más apreciado fuera, del mismo modo que su entusiasta director, el profesor Xulio Ríos, colaborador, entre otros medios, del diario El País. Si le hicieran más caso, seguramente le iría mejor a lo que podríamos llamar la paradiplomacia gallega.
 
igadi.gal - Manoel Santos -04/01/2008
FSM: Chega o outro Davos
O outro Davos, así definiu hai xa un tempo François Houtart á converxencia de resistencias ao neoliberalismo que xurdiu en 2001 co primeiro Foro Social Mundial, celebrado en Porto Alegre. Dende aquela, cada xaneiro milleiros de movementos sociais de todos os recunchos do planeta respostan á chamada do Foro para se opoñer á visión ultracapitalista do orbe que impoñen os poderosos, cuia máxima expresión ten lugar no Foro de Davos. Este 2008 o Foro Social Mundial abandona o seu tradicional formato centralizado para organizar un Día de Mobilización e Acción Global o 26 de xaneiro. Galiza tamén se apunta.
 
igadi.gal - Manuel Dios Diz -29/12/2007
Os Dereitos Humanos non son obxectables
Non deixa de sorprenderme que a Declaración Universal dos Dereitos Humanos, aprobada un 10 de decembro de 1948 pola Asemblea Xeral das Nacións Unidas, mereza tan pouca reflexión no mundo académico e na maioría dos medios de comunicación, nin tan sequera no día da conmemoración anual daquela efeméride tan relevante e na que unha norteamericana, Eleanor Roosevelt, tivera tanta influencia, aínda que fracasara no seu intento por incluír o dereito humano á paz.
 
Grupo de Traballo Galego de Londres -19/11/2007
Destrutiva proposta do BNG sobre o voto “emigrante”: acoutacións críticas
A Galiza completa non está formada por apegados e emigrados, senon que é unha realidade diaspórica, como a de Irlanda ou a do povo xudeu. Ten esa sorte, que non todos os países teñen. Ten unha riqueza material e espiritual moi importante, que non se debe desaproveitar. Vivimos, cada vez máis, nun mundo de diásporas, e a diáspora galega pode ser un modelo, se sabemos apreciala e artellala ben. Non é cousa dun pasado que haxa que liquidar, senón dun futuro que hai que construír. Por iso preocupa moito que un partido nacionalista, con parcela de poder no goberno galego, propoña unha amputación da Galiza.
 
La Insignia - Marc Saint-Upéry -06/11/2007
El enigma bolivariano
No hay fenómeno del escenario político latinoamericano que sea a la vez más comentado como desconocido en su dinámica real que la “revolución bolivariana” en Venezuela. Para unos, el chavismo es un régimen populista autoritario, que está sofocando a la sociedad civil y amenaza las libertades democráticas. Para otros, el “socialismo del siglo XXI” abre el camino a mañanas venturosos para todos los pueblos de la región. La verdad es bastante más compleja y a menudo más sorprendente.
 
Power and Interest News Report (PINR) -05/11/2007
Intelligence Brief: Musharraf's Rule Destabilizing Pakistan
In March 2007, after Pakistani President Pervez Musharraf dismissed the country's chief justice, Iftikhar Mohammad Chaudhry, PINR argued that “unless Washington has found a credible successor to Musharraf who will continue to support US policies in the region, its interests call it to continue to work with Musharraf despite his shortcomings”. According to that report, “supporting pro-democracy factions against Musharraf…risks plunging Pakistan into chaos, which would provide a freer reign to anti-U.S. insurgents in the border regions”, directly threatening U.S. interests in Afghanistan. With Musharraf's November 3 decision to declare emergency rule, the dynamic has changed.
 
Revista Pueblos - Andrés Cabanas -16/08/2007
Guatemala 2007: Elecciones sin población
El cuadro electoral está rayado en Guatemala: dieciséis partidos participantes, 158 curules y 332 municipalidades en disputa, 5.689.657 habitantes empadronados (menos del 50% de la población). También el cuadro poselectoral aparece anticipadamente definido. Los candidatos y partidos “intercambiables” (los primeros se trasladan con facilidad de un partido a otro; los segundos cambian con suma facilidad de candidato) indican que habrá una transición natural entre este gobierno y su sucesor, ya que los partidos políticos defienden sustancialmente los mismos intereses.
 
Mundo Árabe - Redacción ---/08/2007
EEUU, Rusia y la UE siembran de armas Oriente Próximo
En 2006 el gasto militar de EE UU superó los 450.000 millones de euros si se incluyen los costes presupuestados para Irak y Afganistán, lo que supone el 45% del gasto militar mundial. Rusia es el segundo mayor exportador mundial de armas, seguido de Alemania. EEUU es una máquina de guerra. Su presupuesto de defensa para el ejercicio fiscal que arranca en octubre es de 481.400 millones de dólares (352.000 millones de euros), y si a eso se suman los costes no presupuestados destinados a la ocupación en Afganistán e Irak, el total supera los 640.000 millones de dólares, el equivalente al 4% del PIB y el 45% del gasto militar mundial. Como dicen en Wall Street, "en tiempos de guerra es momento para invertir en empresas que venden armas". La anunciada venta de armas a Oriente Próximo da aún más impulso a una industria que marcha viento en popa.
 
Revista Pueblos - Redacción -01/06/2007
Mitos y hechos sobre el caso de Radio Caracas Televisión
A finales de diciembre de 2006, el presidente de Venezuela, Hugo Rafael Chávez Frías, anunció la intención del Gobierno de no renovar la licencia de Radio Caracas Televisión (RCTV), un canal de televisión con sede en Caracas cuya licencia de 20 años expira el 27 de mayo de 2007. La decisión del Gobierno venezolano, criticada en los Estados Unidos, busca cumplir con el interés público y permitir el uso del espectro radioeléctrico, por naturaleza limitado, a otras empresas operadoras que se apeguen a los principios y estándares establecidos en las leyes. Esta decisión permitirá una mayor democratización del espectro radioeléctrico en Venezuela y ofrecerá a pequeños productores acceso a un espacio que antes les estaba negado. A continuación se presentan algunos mitos comunes y hechos en relación al caso de RCTV.
 
elPeriódico - Joseph E. Stiglitz -20/05/2007
El nuevo modelo económico de china
El éxito de China desde que iniciara su transición a una economía de mercado se ha basado en estrategias y políticas flexibles: a medida de que se soluciona cada conjunto de problemas, surgen otros nuevos para los que es necesario idear nuevas políticas y estrategias. Este proceso incluye una innovación social. China logró reconocer que no podía sencillamente transferir instituciones económicas que habían funcionado en otros países; al menos, lo que había funcionado en otras partes del planeta debía adaptarse a los problemas específicos que la nación enfrentaba.
 
Inter Press Service - Fabiana Frayssinet e Mario Osava -14/05/2007
Un Papa sin concesiones
Cambiar para que todo permanezca igual fue la consigna inmortalizada por el escritor italiano Giuseppe Tomasi di Lampedusa. Para el papa Benedicto XVI parece ser al revés: conservar y reafirmar la vieja doctrina católica es el camino para que la Iglesia tenga futuro. La fe y la ética, no las ideologías ni la acción política, son la vida y el sentido de la Iglesia, insistió el Papa durante su visita de cinco días a Brasil, concluida el domingo con un tajante discurso inaugural de la V Conferencia General del Episcopado de América Latina y el Caribe, en Aparecida, un santuario a 170 kilómetros de la sureña ciudad de São Paulo.
 
Alterinfos América Latina - Mario Joseph e Brian Concannon, Jr. -12/05/2007
América Latina en Haití: ¿Solidaridad?
El presidente de Venezuela Hugo Chávez fue recibido como un héroe durante su visita el pasado 12 de marzo a Haití. Los habitantes de los barrios pobres de Puerto Príncipe salieron a las calles de la capital para animar, cantar y bailar, aportando el contagioso entusiasmo de las celebraciones haitianas. El presidente Chávez devolvió las muestras de afecto. Salió del automóvil y se unió a la fiesta, marchando e incluso corriendo junto a la multitud. Una vez en el Palacio Nacional, Chávez se subió a la reja para aplaudir como si acabara de anotar un gol en el Mundial. Agradeció públicamente a los haitianos por su hospitalidad y su entusiasmo, y por su ayuda histórica a la libertad en el mundo.
 
Inter Press Service - Jim Lobe -05/04/2007
Irán-EEUU: Lecciones de un arresto
La liberación de los 15 infantes de la Marina Real Británica que Irán mantuvo en cautiverio 12 días deja dos lecciones clave, según varios expertos. Y el gobierno del presidente estadounidense George W. Bush debería tomar nota. En primer lugar, al capturar a los marines británicos cerca del estuario de Shatt al-Arab, el régimen chiita iraní demostró que aún tiene fuerzas para responder a provocaciones atacando intereses occidentales, a pesar de la debilidad de su ejército convencional y del aislamiento internacional.
 
igadi.gal - David Otero -01/02/2007
Cara o 2020: A nova xeración Nós
Non sei se a xente lembra ao grupo Nós, así chamado pola revista que deron en publicar con este título, que tiña coma integrantes a Vicente Risco, Ramón Otero Pedrayo e Florentino Cuevillas. O primeiro número desta revista sae en Ourense en 1920. Dentro de poucos anos, no 2020, será o centenario de tan importante data. Cen anos despois, Galiza seguirá sendo un país “africano”, atrasado, retrasado e illado. Unha cornixa enmohecida pola humidade, unha casa descoidada.
 
igadi.gal - José Fernando Pérez Oya -29/12/2006
Interpretaciones sobre nuestra guerra y la memoria histórica
Glosas de discrepancia con el profesor Bustelo
Ha sido particularmente descorazonador para mí, firmante de varios documentos criticando la timorata actitud de nuestro gobierno, la lectura del artículo, ambiguo, confuso y frecuentemente contradictorio, publicado por el profesor Francisco Bustelo en las páginas de opinión del diario “El País” del 18 de noviembre. Somos muchos los ciudadanos que deseamos una acción social de amplio apoyo a lo que ha se ha llamado “memoria histórica” que rebase los estrechos límites que plantea un tímido gobierno, algunos de cuyos temores parece compartir mi amigo, personal ya que no político, Francisco Bustelo.
 
Valminor.info - Xulio Ríos -13/11/2006
Entre Baiona e Beijing
Cóntanse por milleiros os quilómetros de distancia que separan a Baiona e Beijing. Non obstante, tan considerable diferenza disólvese nun instante de comunicación fluída e barata a través dos múltiples servizos que nos ofrece Internet, dende o e-mail, o messenger ou o Skype, por citar algúns exemplos. O comentario repítese unha e outra vez: que marabilla, comunicación en tempo real! Non parece que esteas tan lonxe! Será tan doado aproximar as persoas e as culturas? Canto hai de diferenza nunhas e noutras máis alá do singular perfil de cada unha? Insístese en demasía no mundo de hoxe na importancia das especificidades, as que separan culturas, costumes, tradicións... motivos que afastan moito máis as persoas cando estas se empeñan en fincar valados no que separa en vez de recoñecer o natural e inmenso valor desa rica diversidade que nos une na diferenza e que cómpre preservar e non destruír.
 
ODiario.info - Miguel Urbano Rodrigues -30/10/2006
O Fantasma do Iberismo volta a ser agitado
Antes e depois da visita de Cavaco Silva a Madrid, alguns órgãos de comunicação social aproveitaram o acontecimento para retirar de arquivos bolorentos o tema do iberismo e agitar esse fantasma. Promoveram sondagens que apresentaram resultados muito semelhantes. Quase metade dos espanhóis seriam favoráveis à existência de um único estado na Península e um quarto dos portugueses desejariam a fusão com a Espanha.
 
igadi.gal - Xulián Maure Rivas -17/10/2006
Dimensión universal da Cidade das Culturas
Nos distintos medios de comunicación está presente un debate sobre o futuro dunha criatura en xestación, froito dunha paternidade irresponsable, sobre a que o pobo galego terá que decidir se aplica unha dolorosa interrupción do embarazo ou se segue coa xestación e lle busca un futuro digno e estable. O pasado 27 de outubro La Voz de Galicia publicaba a opinión de máis de dous mil internautas: o 54% quere que se aborte a Cidade da Cultura e un 45% quere que se cumpran os prazos e despois o que Deus queira.
 
Galicia Hoxe - Manoel Santos -15/10/2006
Quen son os okupas?
Disque o Ministerio do Interior decidiu aprazar o Cumio Europeo da Vivenda previsto para os días 16 e 17 en Barcelona por motivos de seguridade. Da versión oficial adiviñamos que hai medo a que mobilizacións como a que o Forat de la Vergonya convocou a semana pasada no barrio da Ribeira se "vaian das mans". A liorta entre manifestantes -okupas barulláns!- e policía foi boa.
 
Grupo de Traballo Galego (GTG) de Londres - Teresa Barro -28/08/2006
A queima da Galiza
Poida que todo iso que se di das causas dos incendios da Galiza sexa certo. A calquera dos partidos políticos convenlle botar as culpas aos outros. É certo tamén que a moitos lles convén o cadaval e que os terreos queden baldeiros. E tamén é unha característica da sociedade galega preferir que as cousas saian mal con tal que a ninguén lle vaia ben. E tamén é característica a pasividade diante desa traxedia. As protestas do Prestige eran animadas e fáceis: era un buque extranxeiro e o asoballo viña de fóra, non de dentro. Mais isto do lume, unha vez apagado, esquécese axiña até o ano que ven, porque no fondo non se quer facer nada para que non se repita.
 
Power and Interest News Report - Adam Wolfe -10/08/2006
What to Expect in Cuba after Castro
On July 31, Raul Castro temporarily accepted power from his brother, Fidel, as the Cuban leader underwent intestinal surgery. Speculation, as it always does with news of Castro's health, ensued. Very little is known about Castro's health, but it is the first time that he has ceded power, even temporarily, since 1959. There are two lines of thinking about Fidel's condition: it is more serious than announced, and this is a way to ensure a stable transfer of power; or that the condition is exactly as announced, and this will serve as a test-run for a future shift of power. More than a week later, and without a public appearance of Raul Castro or his brother, the picture remains opaque.
 
WebIslam - Alfredo Jalife Rahme -07/08/2006
Lo que Israel busca en el Líbano es... agua
A cada quien su guerra por los recursos primarios ajenos. Mientras EU intenta capturar los recursos energéticos en Eurasia, Africa y Latinoamérica -en Venezuela y México (mediante la imposición del salinista Calderón, un títere de las trasnacionales petroleras texanas e hispanas)-, Israel pretende controlar las aguas del río Litani en su nueva invasión al Líbano, si resultan ciertos los asertos de Terrell E. Arnold (TEA), alto funcionario jubilado del Departamento de Estado, anterior vicedirector de la Oficina de Estado de Contraterrorismo, ex director del Departamento de Estudios Internacionales del Colegio Nacional de Guerra de EU y autor del libro Un mundo menos seguro.
 
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -10/07/2006
Adversus Monismus
Existe entre los científicos de las inexactas ciencias sociales una tendencia nefasta a ignorar la complejidad de la vida en sociedad y de asumir tendencias hacia la elaboración de “modelos”, muchos de ellos de abstracto carácter matemático, que les conducen a considerar que un elemento, un vector, o una posible causa son los únicos que operan en un complejo sistema que constantemente cambia. Viene esto a mi mente de viejo economista, de escasa capacidad para el análisis matemático y sus construcciones, considerando lo mucho que se habla de “economía de mercado”. Naturalmente se oculta tras esta omnipresente expresión el ideológico deseo de fomentar unos concretos intereses de clase proyectando la falsa imagen de que la adopción de este sistema internacionalmente conducirá al mundo a niveles más elevados de prosperidad e igualdad.
 
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -07/06/2006
A propósito de “El subdesarrollo social de España”,
de Vicenç Navarro
En una interesante entrevista señalaba el antropólogo francés Pascal Dibie que nos hallamos en una “época baja” que convendría traducir por la de “tiempo de reflujo”; tiempo en el que lo que fue ya no es, y en el que somos incapaces de percibir claramente lo que nos sobrevendrá. Nadie sabe hacia donde vamos, ni el sociólogo, ni el etnólogo, ni el hombre de a pie.
 
   
igadi.gal - Pedro Casteleiro -15/05/2006
Integrismo e Fundamentalismo
Um velho conto oriental, que poderia ser de tantos lugares, diz que há muito tempo viviam dous irmãos, cada um na sua casa. Ambos trabalhavam no campo e, contam, uma noite -quando os dous terminaram a sua tarefa- um dos irmãos, já a descansar na cama, pensou “coitado, meu irmão! trabalha no campo o dia todo, e -ainda por cima- ao final da jornada encontra uma família que deve atender”. De modo que se ergueu e, sigiloso, entrou no celeiro comum, e arrastou um saco de grão da parte dele para a do irmão. Depois voltou para a cama a descansar. Bom, aconteceu que essa mesma noite, o outro irmão, a descansar na sua cama também, deu em pensar “o coitado do meu irmão, trabalha como eu, todo o dia no campo, e ao final do dia nem sequer tem a consolação de uma mulher e uma família, como tenho eu”. Assim que se levantou da cama e, em segredo, desceu ao celeiro e passou um saco de grão da sua colheita para o lado do irmão. À manhã seguinte, para surpresa de ambos, os dous tinham exactamente o mesmo número de sacos que a tarde anterior. E assim aconteceu durante anos, sem que nenhum dos irmãos pudesse explicar por que é que conservavam ambos a mesma quantidade de grão. Diz-se que os seres humanos fazem exactamente o contrário que aqueles dous irmãos e o conto termina a dizer que por isso assim nos vai.
 
   
igadi.gal - Klaus Dirscherl -15/05/2006
Astute and gentle
Chancellor Angela Merkel’s first six months in office
As if the world needed reminding, almost six months into her chancellorship, Angela Merkel’s trip to the US this week underlined again that she is a politician who gets what she wants, seemingly without having to ruffle feathers to achieve it. Summing up the chancellor’s qualities, George W. Bush said simply “I’m talking (here) to a very sophisticated leader”. That sophistication showed as Ms Merkel, on her second trip to Washington since becoming chancellor, was able calmly to tick off as successes her goals for the trip – to reinforce her close working relationship with Mr Bush; to lobby him not to move too quickly against Iran on its nuclear programme; and to impress the swelled ranks of business leaders and others in the US who are fascinated by Germany’s new female, eastern German chancellor.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -15/05/2006
Escrito desde la ira el 1º de Mayo, homenaje póstumo a un gran economista
Censura, medios de difusión de masas y mitos de los economistas
Como en otras ocasiones veremos que poco o nada se recordará de aquellos mártires de Chicago que por su lucha lograron post-mortem respeto a la jornada de ocho horas. La dispersa, parcialmente ahíta, clase trabajadora del obeso Occidente prefiere participar en procesiones reformistas, jubilosas y amnésicas o amnesiantes, a recordar no solo lo que a sus propias luchas deben, sino otros elementos más próximos que siguen configurando nuestro sangrante presente. Un cercano 30 de abril el criminal presidente del Imperio, Bush II proclamaba desde un portaviones y disfrazado el fin de su invasión a Irak. Otro, aun más cercano, treinta de abril se publicaba en un diario inglés en famoso “Memorandum” en el que se demostraba la secreta intención conjunta de Bush II y Blair para iniciar una guerra agresiva y depredadora que provoca en los desmoralizados observadores una reiterativa, y anestesiante sensación de impotencia y miedo. Las multitudes de España y otros estados se manifestaron contra el crimen de los “gangters” de Las Azores, pero hoy vemos impertérritos como nadie se manifiesta contra la ayuda que prestan al Imperio nuestras “hermanitas de la caridad”, más conocidas por “Legión” en Afganistan. La Justicia, como el trabajo cansa. ¿Tendremos acaso miedo de colocar públicamente ante sus responsabilidades a unos gobernantes que se proclaman de izquierda y que participan en una grotesca operación de propaganda política, cuando no de vulgar mercadotecnia?
 
   
El Mundo - Roberto Montoya -30/04/2006
EEUU-Irán, una crisis que ya dura 27 años
George W. Bush logró lo que su padre no pudo hacer: derrocar a Sadam Husein. Tal vez eso le estimule a intentar ahora lo que otros presidentes, desde Carter en adelante, tampoco consiguieron: la caída del régimen islámico iraní. La decisión del ultraconservador Ahmadineyad de terminar con lamoratoria de enriquecimiento de uranio y su provocadora retórica dan aWashington la excusa para volver a poner a Irán en el blanco de su diana.
 
   
Webislam - James Petras -07/04/2006
Noam Chomsky y el lobby pro israelí: catorce tesis erróneas
Los especialistas e incluso algunos sectores de los medios de comunicación consideran a Noam Chomsky el mayor intelectual de Estados Unidos. Chomsky goza de una gran audiencia en todo el mundo, en particular en los círculos académicos, en gran parte por ser una voz crítica de la política exterior de Estados Unidos y denunciar las injusticias resultado de dicha política. No obstante, Chomsky ha sido vilipendiado por todas las principales organizaciones y medios de comunicación judíos y pro israelíes por sus críticas de las políticas israelíes hacia los palestinos, aunque siempre haya defendido la existencia del Estado sionista de Israel. A pesar de su bien ganada reputación de documentación, disección y exposición de la hipocresía de los gobiernos de Estados Unidos y de Europa, y de sus agudos análisis de los engaños intelectuales de los apologistas imperiales, dichas virtudes analíticas están lamentablemente ausentes en relación con el debate sobre la formulación de la política exterior de Estados Unidos en Oriente Próximo, en particular el papel de su propio grupo étnico: el lobby judío pro israelí y sus defensores sionistas en el gobierno.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -19/03/2006
Caricaturas, civilizaciones, guerras, imperialismo, ignorancia y terrorismo
La lamentable catarata de confusas y contradictorias opiniones que se han desatado en los medios de difusión de masas en nuestro país me obliga, algo a mi pesar, a presentar ante mis lectores unas puntualizaciones necesarias, que espero constituyan una definitiva coda en este tema. 1º. Es necesario deslindar claramente el opinable tema de la representación de Mahoma y de la objeción de que podría aparecer como iconoclasta, de la ofensa a un ampliamente venerado personaje. Recordemos, con cierto rubor de vergüenza ajena, que muchas miniaturas procedentes de Oriente representaron al Profeta en diferentes momentos de su vida. En muchas de estas imágenes Mahoma aparece con el rostro imaginado, pero visible, y su cabeza ardiente es evidentemente un símbolo de su inspiración divina. La ofensa por lo tanto no es la de representarlo sino la de que su representación estética y humanamente asume una forma lamentable (narizota, turbante-bomba, etc) que estaba conscientemente dirigida a la ofensa de los creyentes.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -13/03/2006
Actualidad del integrismo
Con motivo de la desafortunada viñeta danesa de las caricaturas de Mahoma se ha producido una catarata de tomas de posición en las que muchas personas, que no habían realizado el menor esfuerzo para su consecución cuando este derecho estaba conculcado, se desviven en loas hacia la libertad de expresión y reproches hacia la extremista o manipulada reacción popular de los explotados pueblos de mayoría islámica.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -13/03/2006
Individuo, comunidad y responsabilidad
Me pregunta un joven conocido por mis reacciones primeras, “primis primis” diría un tomista, por la tensión que ha causado entre los islámicos la publicación en Dinamarca de ciertos dibujos satíricos ante los que se consideran insultados. La prensa occidental, como todas hoy manipulada desde diferentes poderes que la dominan, presenta en su aplastante mayoría el conflicto como una contradicción entre libertad de pensamiento o expresión, principio de soberanía, y derecho al respeto del llamado “otro” sea este inmigrante en el propio país o extranjero.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -13/03/2006
Mentiras, condicionamiento y Medios de Información-convicción
de Masas
Mi último y demasiado breve, dada la trascendencia del tema, artículo para A Nosa Terra ha suscitado varias repuestas tanto en mi e-mail (jperezoya@mundo-r.com) como telefónicas. Hoy quiero añadir ciertas breves puntualizaciones. Estas se refieren en primer lugar al origen danés del incidente y a las, en su mayoría vergonzosas, respuestas dadas en nuestra prensa ante la penosa situación creada.
 
   
El Mundo - Roberto Montoya -11/12/2005
La CIA y su subcontratación de la tortura
A Condoleezza Rice le ha tocado la responsabilidad de afrontar la semana pasada una difícil misión que le encargó el presidente Bush: afirmar ante los aliados europeos de
Estados Unidos que su país «no tortura a los prisioneros» y que los misteriosos aviones civiles de la CIA que han hecho cientos de escalas en aeropuertos de Europa desde
el 11-S lo hacen respetando «el derecho internacional».
 
   
igadi.gal - Moncho Iglesias Míguez -26/11/2005
Día da independencia palestina
Hai dezasete anos, en novembro de 1988, a OLP aceptaba o dereito de Israel a existir e confirmaba a renuncia ao terrorismo. Ao mesmo tempo, Arafat proclamaba en Alxeria a independencia do estado palestino, abrindo así as vías para a coexistencia dos dous países. Máis de cen países recoñeceron o estado palestino, que procurou a súa admisión nas Nacións Unidas; con todo, nunca chegou a existir un recoñecemento internacional. O entón presidente de Estados Unidos, Bush pai, lanzou unha campaña para impedir o seu recoñecemento e Israel perdeu a oportunidade de trabar relacións co novo país e acabar co conflito. Agora, case vinte anos despois desa histórica apertura, séguese a celebrar o día de independencia palestina, un capítulo quixotesco máis, nas aventuras e desventuras de Terra Santa.
 
   
igadi.gal - Moncho Iglesias Míguez -13/11/2005
Ramadán
Ramadán é o noveno mes do calendario musulmán. Durante eses días, os musulmáns deben xexuar durante o día –querendo isto dicir abstinencia de comida, bebida e outros praceres sensuais–. Este xexún, como indica o profeta, protexe á xente que o leva a cabo, posto que durante este mes as portas do paraíso están abertas e as do inferno pechadas, e os demos encadeados. Amais dos beneficios espirituais, esta abstinencia parece ser proveitosa para o corpo, xa que se reduce o colesterol e fai máis doado comezar unha dieta. Con todo, os hospitais da zona énchense nestes días de máis xente do que é habitual. A falta de comida mentres non se pon o sol provoca reunións familiares e de amigos ao caer a tarde. Nestas xuntas prepáranse cantidades enormes de comida, amais de prostres moi azucrados que se consumen durante toda a noite. Os canais de televisión teñen programas especiais, sobre todo telenovelas exipcias, e sentar ao carón delas invita a relaxarse.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -04/11/2005
Bernanke, Greenspan y la economía mundial
Estos días hemos tenido ocasión de escuchar una noticia, recogida en la prensa económica, pero poco destacada en la general, del nombramiento del Sr. Ben Bernanke como sucesor del actual presidente del Sistema Federal de Reserva de EEUU, Alan Greenspan, que se retirará, en cierto olor de económica santidad, al fin de este año. El nombramiento tiene una importancia extraordinaria porque su puesto es, sin duda, el más importante a nivel de la economía global. Ello porque imprime el rumbo de la política económica monetaria de EEUU, con las subsiguientes repercusiones en el resto del mundo, y también porque plantea la interrogación de estimar si su accesión al máximo poder económico mundial indica una inflexión, un nuevo posible rumbo de da política económica de los EEUU y consiguientemente del resto de los estados o si seguiremos desenvolviéndonos en una cierta atmósfera de indefinición.
 
   
igadi.gal - Moncho Iglesias Míguez -23/10/2005
Poema longo de pedra
Yom Kippur, “día da expiación”, é o día máis importante para o pobo xudeu. Incluso moita xente que non observa ningunha costume xudía, non traballa, xaxúa e vai á sinagoga nesta ocasión. A festa foi instituída cando Moisés regresou do monte Sinaí e viu o becerro de ouro que construíran os israelitas. Ante o enfado de Deus, Moisés intercede, e pide perdón e unha segunda oportunidade. Que calquera merece o perdón é o que ensina este feito, que se conmemora cunha xornada de 25 horas que comeza co ocaso do día anterior a Yom Kippur e remata o día mesmo ao caer a noite.
 
   
igadi.gal - Moncho Iglesias Míguez -12/10/2005
Feliz Aninovo
Non hai champaña nin se lanzan petardos facendo competicións entre fiestras veciñas a ver quen vota máis. Non hai badaladas nin aglomeracións nas prazas antes das doce da noite. Non hai chamadas de felicitación nin se locen vestidos longos ou traxes de pingüín. Con todo, é Ano Novo. As chamadas de felicitación chegan durante o día, desexando «shaná tová» (bo ano, literalmente), e que Deus inscriba a un no libro da vida para que teña un próspero ano (leshaná tová tikatevu). A fórmula, repetida dende hai mías de cinco mil anos, escoitouse entre xudeus esta semana, desexándose uns a outros un bo ano 5766.
 
   
igadi.gal - Xosé Fernando Pérez Oia -01/10/2005
La marcha del emperador
Reconozco mi sorpresa cuando vi este título en un periódico. Conocía el "vals del Emperador" de Strauss pero la apelación "marcha" me resultaba extraña. ¿Se referiría a Carlos 1º de España y V de Alemania?, ¿se referiría a Napoleón Bonaparte?, ¿a Bokasa? ¿Qué Emperador estaba glorificado por tal marcha? ¿Se requerirían los servicios del gran Stokhausen para componer una segunda parte de "Himnos"? Cuando trataba de imaginarme una combinación, indigna de tal compositor, de la "Marcha granadera", las "Faisana" y "Bacanal" del lusoyanqui Sousa, y de "Dios salve América" (que para algún dios significa USA) la luz se hizo en mi lector cerebro. No la marcha se refería al título de un documental francés sobre el pingüino emperador realizado por Luc Jacquet.
 
   
Power and Interest News Report (PINR) - Michael A. Weinstein -02/08/2005
Caribbean Spheres of Influence
Widening and deepening competition for spheres of influence in the Western Hemisphere became evident during the week of July 25 with the summit meeting of the Association of Caribbean States (ACS) and the passage of legislation in the US House of Representatives approving the Central American Free Trade Agreement (CAFTA).
 
   
Semana (Colombia) - Antonio Caballero -01/08/2005
Uribe no es serio
Ahora sale el presidente Álvaro Uribe y dice que sí, que bueno, que intercambio humanitario cuando quieran, donde quieran, como quieran. Que él no se opone. O sea: que al cabo de tres años de negarse en redondo a considerar siquiera la posibilidad de que hubiera un canje de prisioneros, aunque no se llamara así, entre el Estado colombiano y la guerrilla de las Farc; una entrega recíproca de los guerrilleros presos y de los políticos y militares secuestrados; al cabo de tres años de hacer de esa negativa una cuestión de principio por la cual se diferenciaba de todos sus débiles predecesores, al Presidente le cambia la ventolera y le da porque ahora canje humanitario sí.
 
   
Le Monde - Cécile Hennion -27/05/2005
L'Egypte et le paradoxe américain
C'est un paradoxe. En Egypte, ceux qui prônent la démocratie et d'autres valeurs appelées de ses voeux par l'administration Bush dans son projet de "Grand Moyen-Orient" sont également les plus fervents anti-Américains. Le mouvement Kefaya ("Ça suffit" ), qui rassemble les diverses tendances de l'opposition au régime égyptien, réclame le respect des droits de l'homme, le pluralisme politique, la liberté d'expression et de la presse, mais dénonce tout aussi vivement, et avec des termes plus radicaux encore, cet "allié de l'ennemi américain" que représente, à ses yeux, le président Hosni Moubarak.
 
   
El Nuevo Herald - Andres Oppenheimer -26/05/2005
¿Va Ecuador en el camino de Bolivia?
Se preguntan, ¿está Ecuador siguiéndole los pasos a Bolivia? ¿Se convertirá en un país casi ingobernable, que suspenderá de hecho las negociaciones de libre comercio con Estados Unidos, y –de buena gana o no– ahuyentará a los inversionistas extranjeros? Ciertamente, las condiciones están dadas. Ecuador ha tenido siete presidentes en los últimos nueve años -lo que significa que cada uno, en promedio, ha estado en el puesto menos de un año y medio- y aún más ministros de Economia. La mayoría de los presidentes son tumbados del cargo en medio de disturbios callejeros, buscan asilo político en algún otro país latinoamericano y son reemplazados por sus vicepresidentes, que inmediatamente culpan a sus antecesores de todos los males del país.
 
   
The Power and Interest News Report (PINR) - Michael A. Weinstein -09/05/2005
Washington Loses Control of the OAS
With the election on May 2 of Chile's former interior minister Jose Miguel Insulza to the post of secretary general of the Organization of American States (OAS), that alliance will, for the first time since its founding in 1948, have a chief executive who is not the preferred choice of the United States. The OAS, which groups all of the independent states in the western hemisphere –except Cuba– into a loose strategic and economic bloc, has since its inception and until recently functioned as an instrument of Washington's global geostrategies under the general principles of the Monroe Doctrine that exclude extra-hemispheric attempts to control the political systems of states in the region.
 
   
Rebelión - Frei Betto -22/04/2005
Ratzinger: de vuelta al pasado
La elección del cardenal Joseph Ratzinger como Papa es una señal preocupante de que la dirección de la Iglesia Católica se encuentra más confusa y perdida de lo que se imaginaba. Lo contrario del miedo no es el coraje, es la fe. Muchos cardenales parecen más imbuidos de miedo que de fe. Elegir Papa al hombre responsable de la ortodoxia de la Iglesia, jefe del antiguo Santo Oficio, constituye un gesto de retraimiento y defensa frente a un mundo perturbado, que espera de Roma algo más que anatemas, censuras, desconfianzas y segregaciones.
 
   
Central Asia-Caucasus Analyst - T. Huseyinov and H. Karasar -20/04/2005
Saving Afghanistan: from poppy to pipeline
With the war over and the threat from the Taliban highly minimized, the long dormant Trans-Afghan Pipeline (TAP) project is reviving. The October presidential election was carried out in good order and all forecasts of doom were proven wrong. For the first time ever, Afghanistan has an elected ruler. Although Despite the fact that the $4.4 billion pledged by international donors in Tokyo in 2002 is coming in too slowly, the Karzai government seems resolute on speeding up the process of realizing TAP - as Karzai’s latest trip to India and intensive discussions with Turkmen authorities indicate.
 
   
Rebelión - Leonardo Boff -04/04/2005
Juan Pablo II, el gran restaurador
El Pontificado de Juan Pablo II ha sido largo y complejo. Sólo le haremos justicia si lo consideramos dentro de un amplio marco de temas que desde hace mucho tiempo preocupan a la Iglesia. ¿Cuál es la característica fundamental de este Papado? La restauración y el retorno a la gran disciplina. Juan Pablo II no se caracterizó por la reforma, sino por la contrarreforma. Representó la tentativa de detener un proceso de modernización que irrumpió en la Iglesia desde los años 60 y que estaba interesando a todo el cristianismo.
 
   
The Power and Interest News Report (PINR) - Michael A. Weinstein -04/04/2005
Venezuela's Hugo Chavez Makes His Bid for a Bolivarian Revolution
Throughout the first three months of 2005, the chronic verbal jousting between Washington and Venezuela's "populist" regime led by President Hugo Chavez ratcheted up in intensity, with Chavez threatening to cut off oil exports to the United States if Washington moved to destabilize his rule, and Washington declaring that it was pursuing a policy to "contain" him.
 
   
Clarín - Marcelo Cantelmi -18/12/2004
EEUU: el futuro del dólar, atrapado en un laberinto
Dicen de Li Ruogu, el vicepresidente del Banco Central de China, que no es un funcionario de modales estridentes. Días atrás, sorprendió, sin embargo, con una declaración impaciente y cargada de indignacion contra EEUU. En pocas palabras, el circunspecto ejecutivo le recomendó a Washington que se concentre en poner su propia casa en orden antes de seguir inculpando a Beijing por el inquietante plano inclinado que está recorriendo el dólar desde que George Bush llegó al sillón del Salón Oval.
 
   
Multinational Monitor - Charlie Cray -08/10/2004
Dissecting Bush: Administration Policies Under the Microscope
In the most pro-corporate administration of the last 100 years, there isn't much that big business wants that it doesn't get. In this issue of Multinational Monitor, we explore just a handful of the countless handouts, bailouts, regulatory rollbacks, exemptions, refusals to enforce, giveaways and subsidies that the Bush administration has gifted to Corporate America.
 
   
Rebelión - Eduardo Galeano -18/08/2004
Entre Venezuela y Nadalandia
Extraño dictador este Hugo Chávez. Masoquista y suicida: creó una Constitución que permite que el pueblo lo eche, y se arriesgó a que eso ocurriera en un referéndum revocatorio que Venezuela ha realizado por primera vez en la historia universal. No hubo castigo. Y esta resultó ser la octava elección que Chávez ha ganado en cinco años, con una transparencia que ya hubiera querido Bush para un día de fiesta.
 
   
El Correo Digital - Mariano Aguirre -17/07/2004
Las responsabilidades por Irak
Los informes sobre los servicios de inteligencia de EEUU y el Reino Unido elaborados por el Congreso y la Comisión Butler, respectivamente, confirman lo que se sabía y decía desde diversos sectores: no había armas de destrucción masiva en Irak. Pero esos informes no exigen responsabilidades a los que ocultaron, tergiversaron y manipularon información. En el primer caso se echa la culpa a la Agencia Central de Inteligencia (CIA). En el segundo, las cosas se tornan todavía más vaporosas: una responsabilidad colectiva, pero dejando en claro que el primer ministro, Tony Blair, actuó de buena fe.
 
   
Libération - Jacques Amalric -20/05/2004
Corée du Nord et Pakistan: les bombes occultées
La lutte contre la prolifération des armes de destruction massive était une des priorités de l'administration de George W. Bush. C'est d'ailleurs en son nom que fut déclenchée la guerre d'Irak avant qu'il n'apparaisse que Saddam Hussein, volens nolens, n'avait en rien reconstitué son programme nucléaire et balistique ou relancé la production d'armes chimiques et bactériologiques.
 
   
International Herald Tribune - Marc Lacey -07/04/2004
Rwanda's growing faith: Islam
When 800,000 of their Tutsi countrymen were slaughtered in a massacre that began 10 years ago this week, many Rwandans lost faith not only in their government but also in their religion. Today, in what is still a predominantly Roman Catholic country, Islam is the fastest-growing religion.
 
   
Le Monde - Jean-Marie Colombani -15/03/2004
La haine et la démocratie
Il faut, hélas, l'admettre, et en mesurer les conséquences : l'Union européenne, frappée à Madrid, est entrée à son tour, le jeudi 11 mars, dans l'ère sinistre du terrorisme de masse. Comme les Etats-Unis, après le 11 septembre 2001, et avec les Etats-Unis, elle va devoir faire face à un adversaire insaisissable. Cet adversaire n'a ni revendication particulière, comme peut en avoir l'ETA aujourd'hui ou l'IRA hier, ni territoire particulier. Il s'en prend aux sociétés démocratiques, attaquées pour ce qu'elles sont : ouvertes, fluides, respectueuses de l'Etat de droit. La démocratie, ici comme en terre d'islam, voilà l'ennemi!
 
   
Guardian Unlimited - Henry Porter -14/03/2004
Blair's war folly can no longer be ignored
The Prime Minister increasingly looks more like a deceiver than a leader. It is time we confronted him with his blatant contradictions over Iraq.
 
   
Le Monde - Dounia Bouzar -06/03/2004
Musulmanes et féminisme
Les musulmans, les non-musulmans, les intellectuels, tous se sont affrontés dans tous les sens : l'islam dit que les femmes doivent être avant tout de bonnes mères ; mais non, l'islam dit qu'elles doivent avant tout être de bonnes citoyennes.
 
   
Diario Público (Portugal) - Christoph Bertram -06/03/2004
A Casa Europeia Dividida
Viajar entre Berlim e Riga, a capital da Letónia, é revelador, porque se consegue ver muito daquilo que está hoje a acontecer de errado na integração europeia, apenas meses antes de mais dez Estados entrarem na União Europeia, elevando para 25 o número de membros, originalmente seis.
 
   
International Herald Tribune - Amitai Etzioni -05/03/2004
American Fantasy: Instant democracy
The difficulties that the United States and its allies have in democratizing Afghanistan and Iraq are but the most recent examples in a long list of failures, which include Bosnia, Cambodia, Cuba, the Dominican Republic, Kosovo, Somalia and South Vietnam.
 
   
Le Monde - Edouard Balladur -04/03/2004
Combien d'Europes?
Le sommet de Bruxelles du 12 décembre n'a pas réussi à doter l'Union européenne d'une Constitution. Echec provisoire, espérons-le. Aussitôt, certains ont déclaré que, désormais, la seule solution était de créer une Europe à plusieurs vitesses avec un groupe avancé de quelques pays décidés à agir ensemble. Comme prévisible, ces déclarations n'ont pas manqué de soulever des protestations.
 
   
argenpress.info - Idalmis Brooks Beltrán -16/12/2003
¿Guerras por agua?
El agua es sinónimo de vida y poder, y fueron esos elementos los que incidieron en que las civilizaciones del Mundo Antiguo se desarrollaran alrededor de las grandes fuentes fluviales. Fue así que Egipto tuvo su Nilo, Mesopotamia el Tigris y el Eúfrates, o la India, al Indo y al Ganges.
 
   
Rebelión - Lisandro Otero -28/11/2003
Nueva oligarquía, falsa ideología
El reciente escándalo ocurrido en Rusia con el aprisionamiento de Mijail Kodorkovsky, presidente de la todopoderosa compañía petrolera Yukos, puso de nuevo en la actualidad el ascenso a la opulencia de una nueva clase de empresarios que fueron dirigentes del partido y cambiaron el leninismo por la economía de mercado. El propio Kodorkovsky es un ejemplo de ello pues fue, anteriormente, dirigente de las juventudes comunistas o Komsomol. Se hizo de un capital inicial vendiendo computadoras y luego entró en el mercado de valores especulando con acciones petroleras. Las acciones de Aeroflot están en manos del mayor bribón de Rusia, Boris Berezovsky, que financió la campaña reeleccionista de Yeltsin.
 
   
ALAI, América Latina en Movimiento - Sami Naïr -19/08/2003
La privatización de Irak
Algunos mantenían, yo entre ellos, que la intervención militar estadounidense en Irak tenía como único objetivo la conquista del petróleo. Nos equivocábamos... Los estadounidenses quieren apoderarse de todo el país, convertirlo en el banco de pruebas de una privatización ultraliberal con la que no se hubieran atrevido a soñar ni los partidarios más fanáticos de la OMC (Organización Mundial de Comercio). A principios de mayo, el Wall Street Journal reveló que se había encargado a BearingPoint Inc., un gabinete de asesoría, la ejecución de un plan secreto estadounidense titulado "Para que la economía iraquí pase del renacimiento al crecimiento sostenido".
 
   
Le Monde - Jean-Louis Andreani -08/07/2003
Référendum: les raisons d'un échec
Avant même la victoire du "non" le 6 juillet, le gouvernement avait déjà perdu un pari : dans un premier temps, il espérait parvenir enfin à dégager un consensus d'une société corse malade depuis toujours de ses divisions. Au lieu d'un vote rassemblant deux tiers des électeurs, le projet a été repoussé et la population corse est aujourd'hui divisée en deux blocs antagonistes, de même importance numérique.
 
   
Página12 - Claudio Uriarte -12/06/2003
Una “ruta” al desastre
Una lectura lineal del Medio Oriente de los últimos años consiste en decir que los atentados terroristas frustran los esfuerzos norteamericanos de paz, desde los planes Tenet y Mitchell hasta la “Hoja de Ruta” de hoy. Parece omitirse lo central de esta recurrencia: que los esfuerzos norteamericanos de paz refuerzan, y no debilitan, el poder de interferencia de los terroristas, al dotarlos de un virtual poder de veto sobre las negociaciones.
 
   
Haaretz - Danny Rubinstein -12/05/2003
Don't expect a Palestinian civil war
There isn't much chance Palestinian Prime Minister Mahmoud Abbas (Abu Mazen) will try to use force to make Hamas and Islamic Jihad give up.

He has often declared the need to cease all violent intifada activity and to maintain a single Palestinian Authority under a single law. He has also spoken of the need to collect the illegal weapons held by the various factions.
 
   
CubaNuestra - Jorge Hernández Fonseca -23/02/2003
¡Es el euro, estúpido!
Está en curso una nueva guerra mundial. No es de musulmanes contra cristianos como se nos dijo, es nada menos que entre Estados Unidos y la Unión Europea, con la diferencia - por suerte para ambos - que las bombas caerán sobre Irak, país que sólo tiene que ver con el problema de una manera periférica y secundaria, pero desgraciadamente fatal.
 
   
Clarín - Paul Kennedy -03/02/2003
EEUU, el malabarista global
Históricamente, para un imperio internacional tener sólo "dos" crisis o enemigos para enfrentar al mismo tiempo es una suerte de lujo; en general, han sido tres o cuatro. Como lectura de Navidad, me zambullí en el último libro de Henry Kamen, el espléndido "Spain's Road to Empire: The Making of a World Power 1492-1763". España fue, después de todo, el primer imperio verdaderamente global del mundo.
 
   
Le Monde - John Le Carré -18/01/2003
Confessions d'un terroriste
L'accès de folie que connaît l'Amérique est, à mes yeux, le pire de tous ceux qui jalonnent son histoire : pire que le maccarthysme, pire que la baie des Cochons, et potentiellement plus catastrophique à long terme que la guerre du Vietnam.

La réaction au 11 septembre 2001 doit dépasser les espoirs les plus fous d'Oussama: comme à l'époque de McCarthy, les droits et les libertés publiques que le monde entier envie à l'Amérique se voient systématiquement grignotés.
 
   
El Correo - Mariano Aguirre -27/11/2002
Ecuador y el cambio en América Latina
La victoria de Lucio Gutiérrez en la segunda vuelta de las elecciones para presidente de Ecuador confirma la necesidad de cambio político y económico que tienen amplios sectores sociales en América Latina. Si bien Gutiérrez carece de un programa político concreto, su discurso se basa en el rechazo a los políticos tradicionales, la persecución a la corrupción, la preocupación por los sectores pobres y marginados de la sociedad, y la crítica a los proyectos que provienen de Estados Unidos y las organizaciones internacionales de crédito. Uno de los problemas que tendrá el nuevo presidente es si Washington lo verá como un enemigo o como un líder con el que negociar una relación diferente.
 
   
Asia Times - Francesco Sisci -16/11/2002
Hu steps up but Jiang stays on top
The lineup of the new top Chinese leadership presented on Friday before the national and international press was, in order of ranking, Hu Jintao, Wu Bangguo, Wen Jiabao, Jia Qinglin, Zeng Qinghong, Huang Ju, Wu Guanzheng, Li Changchun and Luo Gan. However, in the list of the official biographies handed out after the ceremony, the name of Jiang Zemin was still the first, as he had been, expectedly, elected president of the Military Commission.
 
   
Libération - Christian Lequesne -09/09/2002
L'Europe, contrepoids indispensable
L'Union européenne est en marche vers son élargissement aux pays d'Europe centrale et orientale, et vers l'adoption d'une Constitution. Si les échéances sont respectées, ce qui ne paraît pas impossible, ces deux chantiers devraient être achevés en 2004. Pour autant, les attentats du 11 septembre et leurs implications pour la sécurité du monde ont-ils permis à l'Union de rendre plus opérationnelle sa politique étrangère et de sécurité commune (Pesc), qui a toujours été quelque part le parent pauvre de l'intégration européenne.
 
   
Jornal Público - Vital Moreira          -27/08/2002
Subdesenvolvimento sustentado
Mais do que reeditar retoricamente as grandes proclamações da cimeira do Rio, o que seria importante sair de Joanesburgo deveria ser uma reafirmação dos compromissos, bem como o estabelecimento de metas concretas e realizáveis para a sua implementação.
 
   
Le Monde - Jean-Pierre Langellier -20/07/2002
Le nouveau désordre mondial
Certaines formules ont un destin hors du commun. Deux d'entre elles, inventées par deux professeurs américains, ont imprimé leur marque sur le discours stratégique, au crépuscule du XXe siècle : "la fin de l'histoire", constatée par Francis Fukuyama, "le choc des civilisations", annoncé par Samuel Huntington. Les attaques terroristes du 11 septembre 2001 ont, dans l'horreur, redonné à ce "choc" une stupéfiante actualité. L'histoire était décidément toujours en marche, sous son pire visage.
 
   
El País - María Rosa Madariaga -17/07/2002
El falso contencioso de la isla del Perejil
En toda la prensa del viernes 12 de julio aparecía en primera plana la noticia del día: un destacamento de gendarmes marroquíes había ocupado el islote del Perejil, situado cerca de Ceuta. Radios y televisiones dedicaron también amplios espacios a la noticia. Alarma, indignación, ¿casus belli con Marruecos? La mayoría de los lectores, que nunca en su vida habrían oído hablar de semejante islote, tratarían de ver en el mapa que reproducían los diarios su ubicación geográfica exacta. Está situado a 200 metros de las costas marroquíes, dentro de las aguas territoriales de Marruecos, a 40 km de Tánger, 14 km de España y 8 km de Ceuta, y tiene una superficie de 13,5 hectáreas, es decir, 135.000 metros cuadrados. Se encuentra deshabitado, aunque es frecuentado regularmente por pescadores y pastores marroquíes de cabras, que residen en el cercano yebel Musa.
 
   
Rebelión - Susana Santos (Hora do Povo) -17/06/2002
Marélis Pérez, diputada de la Asamblea Nacional venezolana: “Fortalecemos la revolución para desarrollar a Venezuela”
Marélis Pérez Marcano, diputada por el partido Movimiento Quinta República, MVR, presidente de la Comisión Permanente de Familia, Mujer y Juventud, de la Asamblea Nacional de Venezuela, concedió entrevista exclusiva a Susana Santos, enviada especial del Hora do Povo a Caracas.
 
   
Courrier International - Alexandre Adler -25/04/2002
Les sources du populisme en Europe
L’irruption d’une réalité nauséabonde et dangereuse en France a provoqué un choc des classes dirigeantes et des classes bavardes sans précédent. Les réflexions critiques et autocritiques ne sont, pour autant, guère abondantes : qu’il soit permis de noter qu’un climat de lynchage des hommes politiques, tel que les médias l’ont créé, ne pouvait pas nuire à Jean-Marie Le Pen. Cela étant posé, il est juste de considérer l’extension constante de l’expression populiste avant tout comme un phénomène européen.
 
   
Le Monde - Jean-Claude Pomonti -11/04/2002
Xanana Gusmao, la conscience du Timor
Figure de la résistance à l'occupant indonésien, l'ancien maquisard s'apprête à devenir chef de l'Etat de l'ancien territoire portugais. Il déclare: "Je prône le dialogue, la réconciliation et, une fois justice rendue, le pardon. Dans une dizaine d'années, nous serons capables de dire: c'est le passé".
 
   
La Vanguardia - Eleanor Abdella Doumato -03/01/2002
El 11-S y Arabia Saudí
¿Por qué los saudíes continúan invirtiendo recursos en el fomento de una ideología religiosa que tiene los visos de ser contraproducente para el progreso del reino? La respuesta reside en el hecho de que una gran parte de la sociedad saudí es, desde el punto de vista religioso, muy conservadora y en que la familia gobernante no puede permitirse indulgencia alguna en la defensa de la pureza del islam: tal actitud socavaría su propia pretensión de legitimidad. La opinión pública de Arabia Saudí, rodeada por una inundación de cultura occidental que llegó pisando los talones del progreso y privada de oportunidades económicas y de democracia participativa, ha virado hacia la derecha. Incluso los prooccidentales, que quieren una sociedad con igualdad de oportunidades y con una mayor apertura al resto del mundo, se muestran a la defensiva cuando se hallan en juego la continuidad y la persistencia del islam y de la tradición, al tiempo que la inmensa mayoría, que se pronuncia asimismo en favor de la igualdad de oportunidades, contempla una sociedad excluyente imbuida del islamismo wahabí, de forma que ésta es justamente la clase de electorado que los saudíes, intencionadamente, han cultivado. En el punto más distante del espectro político figuran los extremistas religiosos, contrarios a la familia saudí y a la influencia occidental, que aplaudieron los ataques del 11 de septiembre, quizá incluso tuvieron alguna participación en ellos e intentan un vuelco político a toda costa.
 
   
Far Eastern Economic Review - Ahmed Rashid -20/09/2001
The War Starts Here
AS UNITED STATES forces mobilize to attack Osama bin Laden´s terrorist networks in Afghanistan in the aftermath of the September 11 attacks in New York and Washington, the world enters a new era dominated by a global fear of terrorism and the deepening divide between the Muslim world and the West. The total war against bin Laden and Afghanistan´s Taliban being planned in the White House will dramatically reshape the political map of South Asia and Central Asia and lead to rapid changes in regional alliances.
 
   
Jornal do Brasil - Fritz Utzeri -17/09/2001
Quem cria lobos...
''Mamãezinha, minhas mãozinhas vão crescer de novo?'' Jamais esquecerei a cena que vi, na TV francesa, de uma menina da Costa do Marfim falando com a enfermeira que trocava os curativos de seus dois cotos de braços. Era uma criança linda, de quatro anos, a face da inocência martirizada e que em seu sofrimento não conseguia imaginar a extensão do mal que lhe haviam feito. Não entendia e ainda tinha esperanças.
 
   
Le Monde - André Fontaine -28/05/2001
L'affaire corse et son contexte européen
"je ne laisserai pas défaire la France par en haut et par en bas à la fois", répondait le très européen Valéry Giscard d'Estaing, lorsqu'il était à l'Elysée, à ceux qui préconisaient une régionalisation du pays le plus centralisé d'Europe. Et c'est ainsi que, la réforme régionaliste projetée par de Gaulle ayant été rejetée par le référendum de 1969, il fallut attendre 1981 et l'élection de François Mitterrand pour que Gaston Defferre fasse voter une réforme que la droite s'est bien gardée de remettre en cause lorsqu'elle est revenue au pouvoir.
 
   
The Russia Journal - Vera Kuznetsova -17/05/2001
Mixed bag from Putin's first year in power
Vladimir Putin's first year as president has flown by, bringing with it an avalanche of events, some tragic, some curious, and almost all unpleasant from the authorities' point of view. A year is enough time for us to be able to do some summing up of Putin's time in power. In each case, our conclusions will no doubt be different, given that we all wanted different things from Putin.
 
   
Taipei Times - Chin Heng-wei -02/04/2001
Feeling the tensions between US and China
BILL CLINTON HAS been replaced by George W. Bush as master of the White House and the executive powers and machineries in the US have been transferred from the Democrats to the Republicans. However, the changes that have been taking place involve and effect a lot more than just one individual or a single party. For our part, we should carefully monitor what matters to us the most, that is, whether there will be any fundamental changes in the US' strategic policy.
 
   
Far Eastern Economic Review - Frank Ching -22/02/2001
Falun Gong: Giant vs. Ghost
The escalating political struggle between the Chinese Communist Party and the Falun Gong religious movement has been aptly dubbed by a political scientist, Professor Lu Xiaobo of Barnard College, as “a giant fighting a ghost: You know it is there and haunting you, but you don´t exactly know where to attack, or when it will attack you”.
 
   
The East African - Levi Ochieng -06/02/2001
Kabila Killing: Was It Revenge?
THE SLAYING of Congo President Laurent Desire Kabila may have been an act of revenge, sources in Kigali and Kampala say.

According to the sources, several members of Kabila's rebel group either died mysteriously or were imprisoned when he assumed power. Masasu Nindanga, a key figure during the rebellion in 1996 and early 1997, was killed in Lubumbashi three weeks before the assassination of Kabila, security sources said.
 
   
Clarín - Fabian Bosoer -31/01/2001
La segunda muerte de Rabin
El ascenso de Ariel Sharon en Israel es consecuencia de la caída del proceso de paz
El ex general Ariel Sharon no está en el Tribunal Internacional de La Haya, juzgado por crímenes de guerra, ni sometido a proceso alguno en su país, ni en el ostracismo de un retiro militar deshonroso ni en los confines de la vida pública israelí. Sharon es actualmente el principal líder político de Israel y tiene, según las encuestas, las mayores chances de acceder al poder en las elecciones del 6 de febrero.
 
   
The Guardian - Leader -18/12/2000
The Powell doctrine
Do what we say - and do not expect help / Special report: the US elections
In nominating General Colin Powell as the next US secretary of state, George W Bush has chosen a symbol not a diplomat, a soldier not a peacemaker, an ardent nationalist not an internationalist. His selection has been greeted with almost universal acclaim at home; confirmation by the senate is assured.
 
   
La Jornada - Adolfo Sánchez Rebolledo -16/11/2000
Desarrollo Humano: ¿política o filantropía?
No sabemos aún si el término Desarrollo Humano, con mayúsculas, empleado por el equipo del presidente electo, es una súbita aclimatación del modelo adoptado por el Programa de las Naciones Unidas para el Desarrollo, una forma de hablar, medir y nombrar ciertas cosas o, más bien, se trata de una versión renovada del asistencialismo tradicional que ve en los pobres, en la persona y no en la sociedad, la causa eminente de la miseria; si se busca, en definitiva, un cambio de fondo de prioridades y valores, otra "filosofía" de la política social, en el sentido empresarial que hoy tiene la palabra, o se propone un método distinto para medir el bienestar y la pobreza, reorganizando la asignación de los recursos públicos y privados en consonancia con las reglas que privan en otros órdenes de la vida nacional.
 
   
The Guardian - Jonathan Freedland -18/10/2000
Common ground
The Middle East conflict is not a battle between good and evil but between right and right
The verdict came swiftly and with characteristic eloquence. The leaders had spent 28 hours arguing, shouting and finally negotiating in Sharm el-Sheikh - but the people they represent took just minutes to deliver their response. As the summit ended, Palestinian militiamen aimed their guns at a Jewish neighbourhood of Jerusalem and Israel responded with tank-mounted machine gun fire. So much for the paper truce, painstakingly pieced together by Bill Clinton and his unique brand of insomnia diplomacy.
 
   
Le Monde - Babette Stern -04/10/2000
L'Equateur, laboratoire mondial de la dollarisation
LE SUCRE est mort, vive le dollar ! Dans un ultime effort pour tenter de sortir le pays de la pire récession de son histoire, le gouvernement équatorien a enterré sa monnaie, le sucre, 216 ans d'âge (1884), pour le remplacer par le dollar. Une décision qui doit faire se retourner dans sa tombe le maréchal Antonio José de Sucre, héros local de l'indépendance et l'un des proches du « Libérateur », Simon Bolivar, dans la lutte contre l'occupation espagnole au début du XIXe siècle, qui donna son nom à la monnaie nationale. Car en choisissant le dollar, l'Equateur devient une sorte de vassal des Etats-Unis.
 
   
El Mundo - Felipe Sahagún -27/09/2000
Las opciones de Milosevic
Occidente y la oposición serbia ya han cantado victoria. Los hombres de Slobodan Milosevic dicen que hasta las ocho de la tarde de mañana no se sabrán los resultados definitivos, pero en Belgrado todo puede cambiar en cuestión de horas. Lo que haga o deje de hacer ahora el dictador sólo lo sabe él, pero hay suficientes precedentes para adelantar sus movimientos.
 
   
Libération - Claude B. Levenson -06/09/2000
Qui a peur des couleurs tibétaines?
Les droits de l'homme, dites-vous? Valeur universelle pour les uns, tarte à la crème pour d'autres. Pour illustrer ce choix, une petite histoire qui se passe à Genève, au seuil du palais Wilson, l'imposant siège du Haut-Commissariat aux droits de l'homme justement, à la veille de la rencontre à New York d'un millier de chefs religieux du monde entier, à l'exclusion du dalaï-lama.
 
   
China Daily - Jin Zeqing -06/09/2000
Japan's military build-up worrying
When the Japanese Government surrendered 55 years ago, at the end of the World War II, almost every country in the world that suffered aggression had hoped the country would do some serious soul-searching and learn from the past. But 55 years later, there are still things in the country that disappoint peace-loving people who cherish such a hope.
 
   
   
Volver
 



Ir á páxina de inicio
Instituto Galego de Análise e
Documentación Internacional
www.igadi.gal

ÚLTIMA REVISIÓN: 03/07/2009
Fernando Pol Trigo


Subir

 
   

Subscríbete á lista de correo do Igadi e recibe notificación das novas
informacións, artigos, documentos, convenios, publicacións, etc, que ofrece
o Igadi na súa páxina web Igadi na Rede.


Para comprender o Mundo desde aquí ...
... para proxectar a Galicia no contexto internacional.

   

Apúntate en: http://www.elistas.net/lista/igadi/alta