Nacionalismos : Apartado xeográfico

Artigos de opinião e análise relacionados com Nacionalismos

the economist elections 2024

O 2024, un ano electoral global

En novembro do 2023 un especial do semanario inglés The Economist identificaba o 2024 como o ano electoral máis importante da historia. Preto de 3.400 millóns de persoas poderían votar en eleccións nacionais en 73 países. Se a estas cifras estatais, agregamos as eleccións municipais e rexionais (como Brasil ou Turquía), superaríanse os 4.200 millóns de persoas como potenciais votantes, superando a metade da poboación do planeta. A polarización e o auxe da extrema dereita son os prognósticos maioritarios na inmensa maioría de procesos electorais.

Presidente Bukele cropped

América Latina: seguridade e democracia. “Nin é o mesmo nin é igual”

Juan Luis Guerra, un dos cantantes latinoamericanos de máis prestixio, titulou en 1998 a un dos seus álbums máis vendidos: “Nin é o mesmo nin é igual”. Esta frase cobra forza no actual contexto latinoamericano, onde “democracia” e “seguridade” emerxen como conceptos que mostran, cada vez máis, un estreito vínculo.

Gran teatro de la habana centro gallego 1

Galicia e Cuba: Lazos e desenvolvemento

Cuba foi un escenario moi importante para a simboloxía e sentir dos galegos. Foi alí onde a nosa bandeira se izou por primeira vez no ano 1904 e onde, 3 anos máis tarde, a letra do noso himno escrita por Eduardo Pondal foi entoada antes que na nosa terra, estreándose no Gran Teatro de La Habana.

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¿Latinoamericanos? ¿Hispanoamericanos?¿Iberoamericanos?¿Indoamericanos?

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En el ámbito de las relaciones internacionales la identidad asume el mismo valor que en el campo de las relaciones interpersonales tiene el parentesco. En la medida en que un país o una región estén en capacidad de reivindicar un mayor número de elementos de identidad, mayor será también su inserción dentro de la familia …

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Años de independencia en Latinoamérica. Fuente: Wikipedia

Como la Hispanoamérica independiente estuvo cerca de tener reyes

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La monarquía española pudo haberse quedado a cargo de parte importante de Hispanoamérica después de la independencia. En dos de los tres principales escenarios de las luchas de emancipación ello pudo haber ocurrido. Los tres escenarios fueron los de Bolívar en el Norte de Suramérica, San Martín en el Sur y el de los independentistas mexicanos. Mientras Bolívar fue un republicano convencido, tanto San Martín como los mexicanos (a los cuales se unieron los centroamericanos), propusieron que la Casa Real española se hiciese cargo de las nuevas naciones. Ello, desde luego, respetando la soberanía de estas últimas frente al Estado español mismo.

Salvador Allende como candidato presidencial en 1970, Chile., na Revista arxentina Primera Plana, Nº 404, 27 de outubro de 1970 (Public domain)

Chile á vista

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Nos anos setenta, a experiencia chilena era seguida con curiosidade e esperanza en todo o mundo. Tamén naquela Galicia que se asomaba ao final do franquismo e que tiña no maxín as andanzas por aquelas terras de Blanco Amor ou Suárez Picallo. Para moitos, o golpe de Augusto Pinochet non foi sorpresa; mais ben, un exemplo, de libro diriamos, da temida angustia da Casa Branca, moi preocupada polo efecto da Revolución Cubana en América Latina.

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América Latina y las ventajas de la periferia

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¿Qué tan occidentales somos los latinoamericanos? El reconocido intelectual venezolano Arturo Uslar Pietri respondía así a esta pregunta: “Toda la colonización fue un proceso de incorporación a los valores de Occidente. La familia, la casa, la urbanización, la relación social, la situación de la mujer y del hijo nos vinieron por la Iglesia y por las Leyes de Indias, a través de las Siete Partidas, de la herencia romana del derecho. El Concepto de la ley, del Estado, del delito, de la pena, nos vienen en derecha línea de la codificación de Justiniano. No tenemos otra base legal, ni otra concepción del hombre y de su dignidad. Es la cultura occidental con la cual nos hemos identificado en cinco siglos y no tenemos otra. Pertenecemos a ella, ciertamente, pero a nuestra manera. Tenemos una manera americana de ser occidentales” (Fantasma de Dos Mundos, Barcelona, Seix Barral, 1979).