Análise e Opinión

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 2549 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

Usa este formato: 2022-06-27
Usa este formato: 2022-06-27
27/06/2022
27 de Xuño de 2022

En 1972, Richard Nixon y Mao Zedong abrieron las compuertas de las relaciones entre Estados Unidos y China, las cuales tardarían hasta 1979 para formalizarse en plenas relaciones diplomáticas. Fue a partir de las reformas de Deng Xiaoping en ese mismo último año, sin embargo, cuando la interconexión entre ambos países comenzó a adquirir pleno significado. De acuerdo a la formulación de este, China dejaba atrás el período de “guerra y revolución” para adentrarse en una era de apertura económica. A partir de ese momento la imbricación económica entre ambos países comenzó a crecer a ritmo acelerado y constante. 
23/06/2022
www.praza.gal
23 de Xuño de 2022

Entrevista de Marcos Pérez Pena á colaboradora en Colombia do IGADI, Diana Andrea Gómez (Universidade Nacional de Colombia)
"Ganó Colombia". Baixo esta mensaxe Gustavo Petro e Francia Márquez agradeceron na noite do pasado domingo os apoios recibidos na segunda volta das eleccións presidenciais colombianas, nas que a fórmula obtivo o 50,44% dos votos e derrotando ao candidato da dereita populista Rodolfo Hernández, que fora apoiado polas forzas conservadoras tradicionais do uribismo. Gustavo Petro, ex-alcalde de Bogotá, liderou baixo o nome de Pacto Histórico unha coalición de forzas da esquerda e do centroesquerda de Colombia, que por primeira vez acadan a Presidencia do país. Entrevista dispoñible en Praza.gal
22/06/2022
22 de Xuño de 2022

Nas Perspectivas do IGADI Annual Report 21-22
En 11 das 12 eleccións presidenciais que se completaron en América Latina desde 2019, a votación levou ao cambio de partido no poder. A excepción a esta nova norma foi só a da República de Nicaragua, a da moi polémica, de Daniel Ortega. 
21/06/2022
21 de Xuño de 2022

La presidencia de Donald Trump trajo consigo una profunda desarticulación de las alianzas estadounidenses.   Richard Hass acuñó la noción de “doctrina de la abdicación” para referirse el proceso de egoísmo nacional militante y de desinterés frente a los intereses globales que caracterizó a dicho período (“America and the Great Abdication”, The Atlantic Magazine, December 28, 2017). 
15/06/2022
15 de Xuño de 2022

Fai agora máis de cen días comezou unha guerra agresiva mal disimulada como "operación militar especial". Todo o mundo estaba en shock: estaba a suceder algo que se cría imposible en Europa desde a segunda guerra mundial. A Rusia de Putin atreveuse a facer unha guerra a gran escala - con aviación, mariña de guerra, bombardeos de alfombra, bombas de baleiro e de fósforo, outros medios de gran alcance, impensables para a Europa de hoxe - contra un estado veciño, co obxectivo de impoñer a todo prezo o seu "dereito" na área de dominación de Rusia, o que era, á fin e ao cabo, a Unión Soviética.
13/06/2022
13 de Xuño de 2022

Nas Chaves do IGADI Annual Report 21-22
A Organización Mundial da Saúde (OMS) indica que entre xaneiro de 2020 e xaneiro do 2022 morreron 5,9 millóns de habitantes do planeta. Sen embargo, un novo estudo que viu a luz no mes de marzo de 2022 estima que houbo 18,2 millóns de mortes, o triplo. A investigación, dirixida por Haidong Wang, do Instituto de Métrica e Avaliación Sanitaria de EE. UU. publicado por The Lancet, basea os seus resultados no contraste entre as mortes rexistradas por COVID-19 nos distintos Estados da comunidade internacional e a diferencia na mortalidade total en relación aos anos anteriores á explosión do virus. 
13/06/2022
13 de Xuño de 2022

En 1991 el más importante futurólogo de esa época, Alvin Toffler, escribió acerca del desacoplamiento económico que comenzaba a cobrar forma entre un mundo dividido en naciones veloces y naciones lentas. Es decir, entre países con sistemas económicos y tecnológicos avanzados y países sometidos a inmensas limitaciones económicas, tecnológicas y sociales (El Cambio de Poder, Barcelona, Plaza y Janes Editores, 1991). 
07/06/2022
7 de Xuño de 2022

Desde los albores de su vida independiente, Estados Unidos fijó su atenciónen América Latina como espacio natural de proyección e influencia. De acuerdo a Brian Loveman: “En 1786 Thomas Jefferson se preocupaba de que España resultase demasiado débil para preservar sus colonias hasta que ‘nuestra población resulte lo suficientemente avanzada para absorberlas una por una’ (…) Seis años más tarde Alexander Hamilton aconsejaba: ‘Junto a protegernos frente a posibles invasiones, debemos mirar hacia la posesión de Florida y Luisiana y, desde luego, posar nuestra mirada sobre América del Sur’” (“U.S. Foreign Policy towards Latin America in the 19th Century”, Oxford Research Encyclopaedia of Latin American History, July 2016). Independientemente de que dichas afirmaciones requerían de mucha seguridad en las propias capacidades, en momentos en que Filadelfia tenía 28.000 habitantes y Ciudad de México 137.000, ellas trazaban el rumbo a seguir. 
31/05/2022
REVISTA ECO
31 de Maio de 2022

En xuño sae o IGADI Annual Report 2021-2022
Se no 2021 titulamos o Igadi Annual Report 2020-2021 (IAR) «Nova normalidade e sociedade de risco global» un ano despois o IAR 2021-2022 ten que apuntar de maneira central ao novo teatro de operacións mundiais que a guerra entre Rusia e Ucraína protagoniza, coa moi tensa participación indirecta da OTAN e demais convidados, de Finlandia e Suecia a China ou a India, por citar algúns. 
31/05/2022
31 de Maio de 2022

Esta serie de artículos tiene como objetivo explorar diferentes contextos donde la ayuda humanitaria desempeña un papel interesante o importante en las fronteras.
En agosto 2020, después de la reelección de este en Bielorrusia, hubo abundantes acusaciones de fraude en la votación. La comunidad internacional puso en marcha sanciones que no gustaron a Loukachenko, y por ello amenazó con "ahogar a Europa con inmigrantes y drogas". Los políticos y científicos están de acuerdo en que a este contexto no se le puede llamar a una crisis migratoria, sino un “enfrentamiento geopolítico donde los migrantes se convierten en un arsenal más”1. La situación en la frontera polaco-bielorrusa es peculiar en lo que respecta a la ayuda humanitaria y la migración, ya que en realidad se considera como una instrumentalización de los refugiados por parte del gobierno de Loukachenko contra la UE. En consecuencia, la situación en la frontera es muy complicada, y merece ser considerada. Por lo tanto, explicaremos las tensiones y qué medidas de ayuda se toman en la frontera polaco-bielorrusa.
Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais