Distribuir contido

Outros

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 2236 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

17/02/2020
17/02/2020

La clasificación tradicional del mundo político en izquierda y derecha se remonta a la Revolución Francesa. La misma era resultado del lugar que ocupaban las bancadas de los radicales y de los moderados dentro de la Asamblea Nacional. El termino cuajó y perseveró en el tiempo por su facilidad descriptiva. Por lo demás, la lógica bipolar en tiempos de la Guerra Fría resultó ideal para dar sustento a esta distinción. El comunismo se identificaba claramente con la izquierda y quien lo antagonizaba lo hacía básicamente desde la derecha.

23/01/2020
23/01/2020

Documento escrito e traducido ao galego por Luis Antonio González Francisco, orixinariamente publicado en castelán polo OIET (Observatorio Internacional de Estudios sobre Terrorismo).

A mesquita de Jamkaran é un lugar importante para a rama chií do Islam. Situada na cidade iraní de Qom, dise que foi construída segundo as indicacións de Hadrat Hojjat ibn al-Hasan, o imam Mahdi, o imam número doce, figura de gran relevancia para a corrente chií duodecimana, seguida aproximadamente polo 95% dos habitantes de Irán.

20/01/2020
20/01/2020

La humanidad atraviesa de tanto en tanto por períodos de inmensa significación histórica, en donde los valores, creencias y certidumbres predominantes son sacudidos hasta sus cimientos y sustituidos por otros. Occidente ha vivido tres de tales fenómenos en los últimos seis siglos: el Renacimiento, producido en los siglos XV y XVI, la Ilustración del siglo XVIII y el Modernismo que comenzó a finales del siglo XIX y alcanzó su máxima expresión en el XX.

18/01/2020
18/01/2020
Praza

O presente será un ano de confirmación da viraxe. Un informe de Davos sinala que en 2020, Asia rexistrará o maior PIB mundial, o que podería acelerar igualmente a nivelación e transferencia de poder na gobernanza global. Enfrontados á hipótese da desaceleración do comercio mundial, en boa medida produto do incremento do proteccionismo, a tendencia liderada polos EUA contrastará coa previsible entrada en vigor da Asociación Económica Integral Rexional que lideran China, Xapón e Corea do Sur, asentando unha maior vitalidade na rexión de Asia-Pacífico. A bandeira do multilateralismo e da integración económica cambiará de escenario de forma decidida se logran salvar as reticencias de India, que non será doado.

17/12/2019
17/12/2019

Tras el colapso económico del año de 1929, el keynesianismo sentó  las bases del papel interventor del Estado en la sociedad norteamericana. En los años treinta el “New Deal” de Franklin Delano Roosevelt definió la orientación a seguir y, en los años sesenta, Lyndon B. Johnson con su “Gran Sociedad” amplió la vocación ductora e incluyente del Estado. De su lado, al finalizar la Segunda Guerra Mundial, la Social Democracia y la Democracia Cristiana proyectaron sobre la Europa continental al Estado asistencialista, promotor y regulador. Otro tanto haría el laborismo en el Reino Unido. Todo ello entrañaba una alta valoración del sentido de lo colectivo.

08/12/2019
08/12/2019

La globalización y la alta tecnología han estimulado el surgimiento de una oligarquía mundial del capital, un auténtico club de los amos del mundo. El mismo desafía la esencia de la gobernabilidad democrática.

04/12/2019
04/12/2019
IGADI

O declive “atlantista” fortalece o eixe sino-ruso

Mentres en Londres dábase inicio (3-4 decembro) ao mais tirante cumio da OTAN coincidindo co seu 70º aniversario, Putin e Xi Jinping fortalecían a asociación estratéxica entre Rusia e China inaugurando o “megaproxecto” de gasoduto Siberia Power, que subministrará 38.000 millóns de metros cúbicos de gas natural ruso a China a través de 3.000 quilómetros. Unha OTAN na súa peor crise, motivada polas disputas internas entre Francia, EUA e Turquía (por certo, aliado estratéxico do eixe sino-ruso) implica observar o seu paulatino declive como motor da relación hexemónica “atlantista”, toda vez o eixe euroasiático trazado por Beijing e Moscova amosa o seu mais elevado nivel de relación, confirmando as expectativas do progresivo traspase hexemónico da clivaxe atlántica á euroasiática.

25/11/2019
25/11/2019

Estados Unidos evidencia una pasmosa polarización económica, con empleos que crecen a ambos extremos de la escala social, pero que se evaporan en el medio. Los especuladores de Wall Street y los ejecutivos corporativos de Nueva York, los emprendedores de Silicon Valley o los creativos de la industria del entretenimiento en Los Ángeles, van viento en popa.  Tampoco a electricistas, plomeros o enfermeros les falta trabajo. Es la amplia clase media situada en el medio, e identificada con la industria fabril, la que se ha ido a pique.

21/11/2019
21/11/2019
IGADI

Un dinámico foro multilateral en Asia do Noroeste

Creado en 1995 como Programa para o Desenvolvemento da Área do Gran Tumen, a Iniciativa Gran Tumén (IGT) está actualmente conformada pola República Popular de China (RPCh), Rusia, Mongolia e a República de Corea (Corea do Sur). Xapón e a República Popular Democrática de Corea (Corea do Norte) son tamén socios do IGT, fortalecendo a capacidade deste foro multilateral por propiciar unha plataforma transfronteiriza de cooperación e desenvolvemento que permita o achegamento entre “inimigos históricos” como son ámbalas dúas Coreas e Xapón. O IGT amplía tamén a súa esfera a través do seu apoio ás iniciativas chinesas da Franxa e da Ruta.

18/11/2019
18/11/2019
IGADI

Comercio en vez de xeopolítica. Intereses bilaterais en vez de multilateralismo. O recente Cumio de Brasilia 2019 marca o momento e o estado actual dos BRICS, lonxe das esperanzas esgrimidas nos seus inicios (2001) por fortalecelo como paladín das “potencias emerxentes” na construción dun novo sistema global para o século XXI. O baixo perfil en aras de propiciar un entendemento, aínda que sexa parcial, impón agora o seu ritmo.

18/11/2019
18/11/2019

La fuerza expansiva del populismo en el mundo desarrollado no se detiene. Las recientes elecciones españolas colocaron a Vox como la tercera fuerza política del país. En Estados Unidos todo hace indicar que las próximas elecciones se disputarán entre un populista de derecha, Trump, y una populista de izquierda, Elizabeth Warren. El partido Conservador inglés cayó bajo firme control de los populistas. Y así sucesivamente. Globalización e inmigración han sido los detonantes de este fenómeno. Globalización para izquierda y extrema derecha. Inmigración para esta última.

30/10/2019
30/10/2019
IGADI

A atención nas protestas que vense levando a cabo en América Latina non debe descoidar outros escenarios onde se presentan igualmente fortes manifestacións de malestar cidadá, tal e como se está observando actualmente coas protestas en Líbano e Iraq. O primeiro ministro libanés Saad al Hariri renunciou ao seu cargo tras días de protestas nas rúas. E na veciña Iraq, milleiros de manifestantes protestan pola corrupción e a precariedade económica. Ámbolos dous casos, o libanés e o iraquí, reflicten sistemas políticos fráxiles determinados por múltiples equilibrios políticos, en gran medida supeditados a identidades de carácter confesional, toda vez a persistencia do conflito sirio e o pulso hexemónico rexional entre potencias rivais (Irán, Israel, Arabia Saudita) contribúen a fragmentar aínda mais o panorama. En perspectiva, estamos observando a codificación dunha era do malestar global, presente nas rúas dende Quito e Santiago de Chile ata Hong Kong, de París a Beirut e Bagdad.

14/10/2019
14/10/2019

Tras el colapso del imperio soviético dos libros paradigmáticos buscaron explicar hacia donde se dirigiría el mundo con el fin de la Guerra Fría. Se trató de “El Fin de la Historia”  de Francis Fukuyama y de “El Choque de las Civilizaciones” de Samuel Huntington. Mientras para el primero el planeta tendía a homogeneizarse bajo la democracia y el libre mercado, para el segundo se entraba en una etapa de confrontación entre las siete grandes civilizaciones globales, siendo particularmente notorio el enfrentamiento entre Occidente y el Islam. Un tercer libro de mucha importancia, que buscó dar respuesta a la misma interrogante, no obtuvo la resonancia de aquellos. Su título era “El Imperio y los Nuevos Bárbaros” y su autor era el actual miembro de la Academia Francesa Jean-Christophe Rufin. El no provenir de la esfera anglosajona fue quizás la razón que determinó la resonancia menor de esta obra. De hecho, el único libro escrito por un francés que ha alcanzado talla global en las últimas décadas ha sido “El Capital en el Siglo XXI” de Thomas Piketty.

07/10/2019
07/10/2019

Pocos conceptos resultan tan célebres en economía como el de la creación destructiva. El mismo fue acuñado en 1942 por el austríaco Joseph Schumpeter en su obra Capitalismo, Socialismo y Democracia. De acuerdo al autor, la noción aludía al proceso que incesantemente revoluciona a las estructuras económicas desde adentro, destruyendo a las viejas para crear a las nuevas.

04/10/2019
04/10/2019

Ourense é uma pequena capital de pouco mais de 105 mil habitantes de uma província homônima localizada na Comunidade Autônoma de Galiza (mais conhecida pelo topônimo em espanhol “Galicia”) ao norte da Espanha.

Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais