Distribuir contido

China

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 2206 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

24/11/2018

Ríos, Xulio (2018), La China de Xi Jinping, Editorial Popular, Madrid.

11/11/2019
11/11/2019

China e India han oscilado durante años entre factores de consonancia y disonancia. Entre los primeros encontramos una historia que desde el pasado distante ha sido productiva, incluyendo la difusión del budismo en China a partir de la India. Más aún la similitud de sus procesos históricos no encuentra parangón.  Durante 1.800 de los últimos 2.000 años sus economías resultaron las mayores del planeta. Para 1750 su PIB combinado representaba todavía el 57,3% de la mundial. Bajo el impacto del colonialismo, sin embargo, ambas naciones habrían de sufrir traumas superlativos y sus economías habrían de achicarse radicalmente. Para 1900 el PIB combinado de China e India alcanzaba apenas a 7% del global.

02/10/2019

 

- A iniciativa ten coma obxectivo xeral promover as relacións de Galicia con China no horizonte do S.XXI, desde o contacto e o diálogo entre o Camiño de Santiago e a Ruta da Seda como itinerarios para o encontro multicultural.

- O proxecto nace da convocatoria “O Teu Xacobeo 2019” impulsada pola Consellería de Turismo e Cultura da Xunta de Galicia, ao que se sumarán achegas para a súa financiación dos Concellos de Santiago, A Coruña, Pontevedra e Lugo.

- Podes acceder as notas de prensa en galego, español, portugués, inglés e francés. IGADI 研究中心关于推进 'O Teu Xacobeo da Xunta'合作项目框架下的中国和加利西亚发展关系的方案(计划)

02/09/2019
02/09/2019

El Almirante Liu Huaqing, Comandandante General de la Armada china en los ochenta, acuñó la distinción hoy clásica entre “mares cercanos” y “mares lejanos”. Los primeros comprenden básicamente a los mares Amarillo y del Este y del Sur de China y se encuadran dentro de la llamada primera cadena de islas. Es decir aquel conjunto de archipiélagos mayores al Este de la costa continental asiática que limitan la proyección naval de China hacia el Pacífico. Esta cadena se caracteriza por la presencia de bases militares o de presencia naval de Estados Unidos. Los segundos, de su lado, se corresponden a los grandes océanos del mundo.

13/08/2019
13/08/2019
Praza

Canto máis se profunda a crise de Hong Kong máis semella que todo avanza cara a unha canella sen outra saída que un desenlace violento. O endurecemento da acción policial non desalentou aos manifestantes. Tampouco a conivencia entre a policía e as bandas mafiosas produciron o resultado quizais esperado polas autoridades locais e centrais. Unha nota recente no diario oficial do Partido Comunista da China, o Renmin Ribao, apelaba case á desesperada á “maioría silenciosa” do territorio para que non permaneceran á expectativa e se mobilizaran para “parar aos radicais”. Ata agora, as concentracións en apoio dos gobernos local e central saldáronse cun modesto seguimento. Mentres, novos destacamentos da policía armada foron trasladados á veciña Shenzhen, ao outro lado do río Perla.

13/08/2019
13/08/2019

China se encuentra en cuenta regresiva para superar económicamente a Estados Unidos. En 2014 su PIB medido en términos de Paridad de Compra superó al estadounidense y en 2030 lo superará en términos absolutos. Para 2040 se estima que el PIB de Estados Unidos será del 11% del mundial, mientras que el de China deberá estar alcanzando al 30% de ese PIB global.

09/08/2019
07/08/2019

Tras la Segunda Guerra Mundial, y por largas décadas, Estados Unidos detentó su hegemonía sobre la mayor parte del mundo. Con el colapso de comunismo la misma asumió carácter global. Una arquitectura internacional diseñada a imagen y semejanza de sus intereses y la capacidad para definir la agenda internacional en sus propios términos, brindaron a Washington un poder inédito en la historia. La clave de esta hegemonía se sustentaba en la aceptación a su liderazgo por parte de la comunidad internacional.

23/07/2019

Inicio do proxecto "O Xacobeo 2021 e a Ruta da Seda: Camiños para o diálogo Oriente-Occidente" Convocatoria de proxectos 2019 #OTeuXacobeo, Xunta de Galicia

16/07/2019
16/07/2019

Desde su llegada al poder, Xi Jinping ha asumido una postura asertiva y muscular en materia militar, en relación con sus vecinos y en política exterior en general. Ello se centra en una visión triunfalista de la historia china y de su posición en el concierto de las naciones. Tal como lo explicaba Xi en un discurso pronunciado ante XIX Congreso del Partido Comunista Chino en octubre de 2017: “Asentada en un territorio de más de 9,6 millones de kilómetros cuadrados, alimentada por una cultura de más de 5.000 años y respaldada por la fuerza invencible de más de 1,3 millardos de personas, China dispone un escenario infinitamente vasto, de una herencia histórica cuya profundidad no tiene paralelos y de una incomparable resolución para seguir adelante…”.

09/07/2019

Xornadas formativas e de resolución de dúbidas Convocatoria de proxectos "O Teu Xacobeo"

23/06/2019
23/06/2019

A partir de 2008, cuando su política exterior se hizo crecientemente asertiva, China comenzó a generarse problemas a diestra y siniestra. Sus diferendos con varios de sus vecinos en relación al Mar del Sur de China escalaron. El hecho de resultar inmensamente más poderoso que aquellos no favoreció su imagen, como tampoco lo hizo el que reclamase el 80% de dicho espacio marítimo y de sus recursos submarinos. O el que su reclamación se sustente en una “línea histórica” que nadie le reconoce y que va a contracorriente de la Convención de las Naciones Unidas sobre el Derecho del Mar, de la cual China es signataria. Una imagen de prepotencia, la cual se asocia con la visión de centralidad que China tuvo de si misma durante milenios, ha tomado cuerpo en su parte del mundo. Especialmente en la medida en que se niega a aceptar la jurisdicción o las sentencias de la Corte Internacional de Justicia.

11/06/2019
11/06/2019
Praza

Por unhas ou por outras, China está no primeiro plano da actualidade e semella ser o asunto xeopolítico do momento. Con difícil volta atrás, habería que dicir, cando menos por un tempo. Foi de certo un dos grandes temas sometidos a debate no recen celebrado encontro anual do Grupo Bilderberg. Falouse dela pero sen ela estar presente. De feito, China só estivo representada neste que moitos consideran o “conspiráculo” por excelencia, en 2011 e 2012, entón da man da diplomática Fu Ying, ex embaixadora en Londres e Canberra, muller altamente competente no seu. Bilderberg non goberna o mundo pero ten ao seu carón moitos lobbies que seguen despregando as súas artes na maior das opacidades. Que China non estea incluída en foros como este pode ser interpretado como un sinal de desconfianza e tamén como un recoñecemento explícito de que aínda non acepta as regras que define “Occidente” nin se somete ás súas redes.  

03/06/2019
03/06/2019

Estados Unidos y China se encuentran envueltos en una nueva Guerra Fría. Una que posiblemente resulte menos cruenta que la que confrontó a Washington y Moscú, pero que probablemente le planteé a la primera de dichas capitales el mayor reto geoestratégico que jamás haya enfrentado. Ello, porque lo hará ante una China con mayor control de su espacio geográfico circundante y que va camino a la preeminencia económica y a la paridad tecnológica. Se tratará de una larga contienda de desgaste recíproco, en la cual aquella de las dos potencias que cometa menos errores tendrá mayores posibilidades de prevalecer.

31/05/2019
31/05/2019
Praza

En 1981, o comité central do PCCh aprobou por unanimidade unha resolución sobre “algúns problemas na historia do noso Partido”. Nela facíase avaliación do maoísmo, aplicando a devandito período o balance suxerido polo propio Mao a propósito da Revolución Cultural: 70 por cento de acertos, 30 por cento de erros. 

25/05/2019
24/05/2019
Praza

As tensións comerciais entre China e os EUA subiron un novo chanzo tralo anuncio de novas medidas por parte da Casa Branca que tentan cortar de raíz o desenvolvemento tecnolóxico do país oriental. Pero está Washington a tempo e en condicións de evitar o sorpasso chinés?

Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais