Distribuir contido

Europa

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 2570 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

16/08/2022
16/08/2022

Dende que os rusos repregaron as súas tropas das provincias de Kyiv e Chernihiv a situación nas frontes de guerra en Ucraína non coñeceu cambios importantes. Os rusos seguen ocupando o 20 por cento do territorio de Ucraína, que tomaron nos primeiros días e semanas da actual invasión aberta. Intensificaron os seus ataques na zona de Donbás sen lograr éxito definitivo. Tomaron control sobre as cidades estratéxicas de Siverodonetsk e Lysychansk, podendo dicir que cumpriron coa tarefa de "liberar" toda a provincia de Luhansk (fáltanlles pedazos do seu territorio pouco significantes), na provincia de Donetsk seguen onde comezaran.

28/07/2022
28/07/2022

A guerra que Rusia leva en Ucraína non é un conflito local nin rexional. Aquel que iniciou esta campaña criminal explicou unha e outra vez que vai contra todo o "Occidente colectivo" logrando producir repercusións verdadeiramente globais. Unha delas é o bloqueo das exportacións de grao de Ucraína, que está entre os primeiros produtores mundiais.

10/07/2022
10/07/2022

Rusia ten motivo para celebrar unha vitoria: as súas tropas ocuparon a cidade de Lysychansk, a última poboación importante da provincia de Luhansk que quedaba baixa o control de Kíiv. Con isto Moscova pode considerar completada unha das tarefas da súa "operación militar especial": protexer a "República Popular de Luhansk" na totalidade do territorio da provincia que reclama esta formación autoproclamada.

15/06/2022
15/06/2022

Fai agora máis de cen días comezou unha guerra agresiva mal disimulada como "operación militar especial". Todo o mundo estaba en shock: estaba a suceder algo que se cría imposible en Europa desde a segunda guerra mundial. A Rusia de Putin atreveuse a facer unha guerra a gran escala - con aviación, mariña de guerra, bombardeos de alfombra, bombas de baleiro e de fósforo, outros medios de gran alcance, impensables para a Europa de hoxe - contra un estado veciño, co obxectivo de impoñer a todo prezo o seu "dereito" na área de dominación de Rusia, o que era, á fin e ao cabo, a Unión Soviética.

31/05/2022
31/05/2022
REVISTA ECO

En xuño sae o IGADI Annual Report 2021-2022

Se no 2021 titulamos o Igadi Annual Report 2020-2021 (IAR) «Nova normalidade e sociedade de risco global» un ano despois o IAR 2021-2022 ten que apuntar de maneira central ao novo teatro de operacións mundiais que a guerra entre Rusia e Ucraína protagoniza, coa moi tensa participación indirecta da OTAN e demais convidados, de Finlandia e Suecia a China ou a India, por citar algúns. 

23/05/2022
23/05/2022

La ciudad portuaria e industrial de Mariúpol es un referente de importancia estratégica. Posee enormes fábricas metalúrgicas y el puerto más grande en el Mar Azov, con un gigantesco valor para la exportación e importación de materiales y productos no solo para Donbás, sino para toda la zona este de Ucrania. Al comienzo de la agresión rusa, en 2014, la ciudad cayó bajo el control de la "república" prorrusa, pero pronto fue rescatada por batallones voluntarios y, desde entonces, rechazó todos los intentos de conquista por parte de las fuerzas rusas, convirtiéndose en el centro de la provincia de Donetsk no ocupada.

23/05/2022
23/05/2022

 A partir de 1997 la OTAN comenzó un proceso de expansión hacia el Este. Imbuido de la argumentación liberal, según la cual cada país debía elegir libremente su destino, dicha organización desestimó las voces del realismo político. Figuras como Henry Kissinger, Kenneth Waltz, John Mearsheimer y el propio padre de la política de la Contención George Kennan, estuvieron entre quienes desde Estados Unidos alertaron contra los riesgos de jugar con el fuego de las obsesiones de seguridad rusas. En efecto, la ausencia de una geografía que naturalmente la proteja ha determinado el que históricamente Rusia haya buscado esta salvaguarda por vía de estados tapones y de la profundidad territorial. De hecho, George Kennan advirtió contra el peligro de antagonizar innecesariamente a Rusia en momentos en que aquella no representaba una amenaza para nadie.  

11/05/2022
11/05/2022

El 9 de mayo en Rusia se celebra el día de la victoria de la URSS sobre la Alemania hitleriana. En la Rusia de Putin la memoria histórica fue manipulada de tal manera que se silencia el pacto con Hitler, que le permitió desatar la II Guerra Mundial, y el tratado de amistad después de la partición de Polonia. En la versión mitologizada se destaca solo la parte de la guerra cuando la Unión Soviética fue víctima de la agresión hitleriana y se insinúa que sólo lucharon de verdad los rusos, la aportación de otros pueblos de la URSS y de los aliados era insignificante  y en cierta medida jugaron un papel traicionero. Se hace creer que la Rusia de hoy es la única heredera de la lucha contra el fascismo y se ve amenazada por todo el Occidente, que impone su influencia en los antiguos países del bloque socialista y las repúblicas postsoviéticas.

03/05/2022
03/05/2022

En un diario neerlandés me encontré comentarios de lectores, que si bien parecían simples, resultaban muy aclaradores. La II Guerra Mundial hizo añicos el sueño imperial de Alemania, pero a pesar de esto (o gracias a esto) Berlín predomina hoy en la Europa unida, junto con Francia, que también vio derrotado su sueño imperial en Waterloo. Aparentemente, una derrota puede ayudar a salir adelante, si se toma conciencia de que fue resultado de lo equivocado que era el enfoque imperial. Por otra parte, se comenta que la Alemania de hoy es otro país. Claro, tuvo que reinventarse porque la ambición imperial la había llevado casi a la destrucción total.

25/04/2022
25/04/2022

La globalización económica no es un fenómeno reciente. Antes de la Primera Guerra Mundial y a lo largo de buena parte del siglo XIX, ésta floreció a través de un mundo interconectado por el flujo del comercio y las inversiones. Entonces, como ahora, las tecnologías de la comunicación y de la información serían parte esencial del proceso.  

23/04/2022
23/04/2022

Europa, dicía George Steiner, está composta de cafés. Vista dende Santiago de Compostela, estaría integrada por camiños. Non son visións excluíntes senón complementarias. Esta Europa está asociada hoxe con valores como o diálogo, a tolerancia, a cooperación, a achega, en suma, de pensamento ilustrado que posibilite avances á humanidade no seu conxunto. E iso é perfectamente posible en ambos os dous escenarios. Non foi sempre así. Modernamente, para moitos, Europa é un constructo que representa en boa medida o cume da civilización; non obstante a beleza da súa arquitectura en sentido amplo ten tras de si unha longa ringleira de conflitos, destrución e inhumanidade que precisaría de moitos lustros para unha acaída expiación dos nosos pecados.

11/04/2022
11/04/2022

La globalización emergió como resultado de una intención política y de una viabilidad tecnológica. 

06/04/2022
06/04/2022

A rexión balcánica, xa dende unha perspectiva histórica, foi un territorio de grandes disputas entre imperios, dando como resultado unha multietnicidade actual que, a pesares dos beneficios e riquezas que conlevaría isto, serviu como aliciente para os enfrontamentos nos anos 90 do século XX dentro da dinámica desintegradora do bloque socialista.

06/04/2022
06/04/2022

Después de un mes de hostilidades en Ucrania aún resulta imposible determinar en qué fase se encuentra el conflicto, si está ganando alguna de las partes, si va a conseguirse un armisticio en un plazo previsible o si el enfrentamiento bélico va a durar hasta que se agoten las fuerzas de una de las partes. 

22/03/2022
22/03/2022

Un general soviético-ruso, que combatió en Afganistán, Transnistria, Chechenia, un "halcón" por donde se le mire, dijo una vez: cualquier guerra, al comenzar, se convierte en un callejón sin salida, después llega la catástrofe. Y cualquier guerra siempre acaba con negociaciones. Si se procediera directamente a las  negociaciones se habría evitado la fase no civilizada y numerosas muertes de personas, cuyos sobrevivientes nunca lo olvidarán ni perdonarán a nadie.

Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais