Distribuir contido

Outros

Distribuir

Distribuir contido

Boa parte do traballo do IGADI plásmase en numerosos artigos e colaboracións en prensa e revistas especializadas.

Para unha mellor clasificación e localización dos actuais 2201 artigos que integran a sección de Análise e Opinión, temos dividido estes nos seguintes apartados temático/xeográficos:

30/10/2019
30/10/2019
IGADI

A atención nas protestas que vense levando a cabo en América Latina non debe descoidar outros escenarios onde se presentan igualmente fortes manifestacións de malestar cidadá, tal e como se está observando actualmente coas protestas en Líbano e Iraq. O primeiro ministro libanés Saad al Hariri renunciou ao seu cargo tras días de protestas nas rúas. E na veciña Iraq, milleiros de manifestantes protestan pola corrupción e a precariedade económica. Ámbolos dous casos, o libanés e o iraquí, reflicten sistemas políticos fráxiles determinados por múltiples equilibrios políticos, en gran medida supeditados a identidades de carácter confesional, toda vez a persistencia do conflito sirio e o pulso hexemónico rexional entre potencias rivais (Irán, Israel, Arabia Saudita) contribúen a fragmentar aínda mais o panorama. En perspectiva, estamos observando a codificación dunha era do malestar global, presente nas rúas dende Quito e Santiago de Chile ata Hong Kong, de París a Beirut e Bagdad.

14/10/2019
14/10/2019

Tras el colapso del imperio soviético dos libros paradigmáticos buscaron explicar hacia donde se dirigiría el mundo con el fin de la Guerra Fría. Se trató de “El Fin de la Historia”  de Francis Fukuyama y de “El Choque de las Civilizaciones” de Samuel Huntington. Mientras para el primero el planeta tendía a homogeneizarse bajo la democracia y el libre mercado, para el segundo se entraba en una etapa de confrontación entre las siete grandes civilizaciones globales, siendo particularmente notorio el enfrentamiento entre Occidente y el Islam. Un tercer libro de mucha importancia, que buscó dar respuesta a la misma interrogante, no obtuvo la resonancia de aquellos. Su título era “El Imperio y los Nuevos Bárbaros” y su autor era el actual miembro de la Academia Francesa Jean-Christophe Rufin. El no provenir de la esfera anglosajona fue quizás la razón que determinó la resonancia menor de esta obra. De hecho, el único libro escrito por un francés que ha alcanzado talla global en las últimas décadas ha sido “El Capital en el Siglo XXI” de Thomas Piketty.

07/10/2019
07/10/2019

Pocos conceptos resultan tan célebres en economía como el de la creación destructiva. El mismo fue acuñado en 1942 por el austríaco Joseph Schumpeter en su obra Capitalismo, Socialismo y Democracia. De acuerdo al autor, la noción aludía al proceso que incesantemente revoluciona a las estructuras económicas desde adentro, destruyendo a las viejas para crear a las nuevas.

04/10/2019
04/10/2019

Ourense é uma pequena capital de pouco mais de 105 mil habitantes de uma província homônima localizada na Comunidade Autônoma de Galiza (mais conhecida pelo topônimo em espanhol “Galicia”) ao norte da Espanha.

02/10/2019
02/10/2019
IGADI

Tralo recente cumio en Nova Iorque para urxir a loita contra a crise climática e as multitudinarias manifestacións que se deron en numerosas cidades ao longo de todo o mundo, o pasado 27 de setembro, de novo a necesidade de reformular o sistema en torno á utilización que estamos facendo do planeta terra volve a estar no centro de tódolos debates. Esa necesidade de transformar o sistema cara un mais amigable co planeta e o manexo dos recursos naturais leva anos evolucionando dende unha loita marxinal cara unha moito mais transversal a todos os sectores da sociedade, liderada especialmente polas xeracións mais xoves -representados, queiran ou non, pola xa famosa Greta Thumberg-, conscientes de que no caso de non comezar xa mesmo a traballar nesta dirección, seguramente eles (nós) mesmos sufrirán (sufriremos) en primeira persoa as grandes ameazas climáticas -tamén en España- que se divisan para antes de finais de século.

 

24/09/2019
24/09/2019

O presente documento é parte da obra colectiva "Reflexiones sobre la aplicación de los ODS 2030 en el Eixo Atlántico" promovido polo Eixo Atlántico no contexto do seu traballo en relación á Axenda Urbana.

17/09/2019
17/09/2019
IGADI

As reflexións críticas sobre o papel que debe xogar a cooperación nos proceso de desenvolvemento están construíndo unha discusión ben nutrida de perspectivas e argumentos tanto no seu prol coma na súa contra. Son moitas e moi diversas as formas de disentir con respecto á utilidade da cooperación ao desenvolvemento, dende os que a consideran insuficiente ata os que cuestionan mesmo a súa utilidade e a súa eficacia.

19/08/2019
19/08/2019

El salto tecnológico en curso va camino a producir una revolución mayor en el área de la producción de alimentos. Ella conducirá a cambios superlativos en los sectores de la ganadería y la agricultura. Desde la biología sintética, capaz de rediseñar el código genético de los alimentos y, en tal sentido, producirlos como si fuesen manufacturas, hasta la agricultura ambientalmente controlada, la transformación que se avecina es sólo comprable a la del inicio de la agricultura y la ganadería miles de años atrás. Dado que este último fenómeno desencadenó la marcha civilizatoria de la humanidad, la comparación no resulta banal.

08/07/2019
08/07/2019
Praza Pública (Galicia)

Portugal e Brasil dominan os torneos de 2019

Dificilmente unha conxuntura tan positiva para a lusofonía, neste caso dende un deporte de masas tan popular como o fútbol, pode observarse na actualidade. A Portugal de Cristiano Ronaldo obtivo en xuño pasado a Liga das Nacións de Europa, revalidando o seu título de campión da Eurocopa 2016. E este 7 de xullo, o Brasil obtivo a súa novena Copa América. O fútbol da lusofonía está de noraboa. E Galicia debe tomar nota disto.

08/07/2019
08/07/2019

Las líneas de ensamblaje, que desde los tiempos de Henry Ford se convirtieron en el método tradicional de manufactura, habrán de verse fuertemente impactadas como resultado de la tecnología aditiva. Mejor conocida como impresión 3D, esta metodología consiste en añadir capa sobre capa a partir de un modelo digital tridimensional. En tal sentido, es el opuesto a la tecnología sustractiva, que es como las cosas se han elaborado hasta ahora. Es decir, removiendo capas de una pieza de material hasta obtener la forma deseada. Como resultado de su aproximación aditiva y no sustractiva, esta forma de manufactura permite ahorrarse numerosos pasos intermedios.

01/07/2019
01/07/2019

El siglo XX presenció dos grandes revoluciones productivas. La primera se inicia en 1913 cuando los principios de estandarización del trabajo, planteados por Frederick W. Taylor en su obra “Principios de la Administración Científica”, fueron aplicados por Henry Ford en la fabricación de sus vehículos. Ello dio lugar a la llamada línea de ensamblaje, en la cual cada obrero estaba llamado a cumplir una función repetitiva y puntual dentro de una inmensa línea mecanizada.

07/05/2019
07/05/2019
esglobal (España)

El precio del petróleo se ha disparado a U$ 71 el barril, en gran medida por la interminable crisis política en Venezuela, el recrudecimiento de sanciones contra Irán vía Washington y la ofensiva militar sobre Trípoli por parte del general Jalifa Haftar. Pero el contexto del conflicto que se vive en Libia también coincide con inesperados cambios políticos desde Argelia hasta Sudán.

23/04/2019
23/04/2019

Wendy Brown afirmou que "Asociar ao estranxeiro coa diferenza e o perigo é tan antigo como a comunidade humana" ¿Hai unha especificidade contemporánea nesta asociación? Neste texto asúmese que si. Recórrese ao “nativismo” para explorar a lóxica sociopolítica que explota a idea: “Primeiro, meu país” coma sentimento de grandes grupos de nativos que atopan nesa idea a solución política ás deficiencias e desafíos aos que están expostos no seu día a día.

03/04/2019
03/04/2019
IGADI

Os recentes acontecementos no panorama internacional dan conta de súbitos cambios internos, pulsos de poder e presións exteriores que determinan o futuro dalgúns presidentes a nivel mundial. Dende inesperadas renuncias presidenciais (Buteflika na Alxeria, Nazarbayev en Kazajstán), e freos electorais a hexemonías presidenciais (Erdoĝan na Turquía), ata desesperadas tentativas de reelección (Netanyahu en Israel) e imprevisibles escenarios determinados por polarizados pulsos políticos con inherencia externa (Maduro e Guaidó en Venezuela). O contexto anuncia así, nalgúns casos, un previsible “final de época” que inevitablemente reconfigurará o mapa de liderados políticos a nivel global.

01/04/2019
01/04/2019

La llamada paradoja de Moravec constituye un elemento central de la tecnología digital y, por extensión, de la robótica. De acuerdo a la misma los altos niveles de razonamiento requieren de poca computación mientras que las habilidades sensomotoras requieren de enormes niveles de computación. En términos de empleo ello se traduce en algo simple. Aquellas actividades laborales que dependen de la movilidad y de las destrezas manuales se encuentran resguardadas de la amenaza planteada por las computadoras y los robots. Por el contrario, aquellas sustentadas en el pensamiento analítico y en  altos niveles educativos se encuentran en la mira destructiva de aquellos. Plomeros, electricistas o enfermeras pueden respirar tranquilos por ahora. Médicos internistas, periodistas o analistas financieros, deben preocuparse por la viabilidad de sus empleos.

Tempo exterior: Revista de análise e estudos internacionais