Mulleres en tempos de guerra: vulnerabilidades e medios de protección
O presente artigo fai parte do Tempo exterior nº46: Reflexións sobre paz, dereitos humanos e protección en contextos de conflito.
Articles of opinion and analysis related to development cooperation
O presente artigo fai parte do Tempo exterior nº46: Reflexións sobre paz, dereitos humanos e protección en contextos de conflito.
Los retos de la cooperación española en África subsahariana son muchos; poner a dicho continente como prioritario ha costado más de veinte años de cooperación, ahora no podemos obviar las críticas vertidas y debemos apostar por una cooperación cualitativamente diferente…
Según los datos de la Organización Internacional para las Migraciones, hay 281 millones de personas migrantes que viven fuera de su país de nacimiento1. Y este número, abstracto, inmenso e insípido pareciera alejarnos de las personas, y sobre todo lo que hay detrás de cada historia, de cada nombre, de cada huella.
A recente invasión da Ucraína, que retumba ao tempo que escribo estas notas, está a provocar unha vaga de refuxio que, como xa acontecera en 2015 coa chegada de persoas sirias ás costas europeas, volve colocar enriba da mesa a cuestión de como estamos a coidar da protección dun dereito que atende a un momento …
A educación en Europa e no mundo está a vivir unha transformación sen precedentes acelerada polas complexidades e desafíos globais que afrontan a Humanidade e o Planeta. Uns retos, e mesmo ameazas, que demandan respostas en man común a nivel planetario onde a educación pode actuar como panca esencial para o cambio positivo, tal e …
A nova Declaración de Dublín sobre Educación Global para 2050 Read More »
O tempo fai a substancia, diría Borges. O Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade, que agora celebra os seus 25 anos de existencia instituído como axencia local para a cooperación internacional, é un exemplo dese estreito vínculo entre o paso do tempo e a adquisición de certa substancia. Probablemente, o segredo da súa perennidade, e por tanto tamén do seu éxito, radique na confianza en alentar algo xenuíno e propio.
O livro objeto desta apresentação é dedicado aos Direitos Humanos, à Fraternidade e à Justiça Social, tendo como contexto uma avaliação contemporânea: no caso, as três temáticas são examinadas pela dinâmica da Sociedade em Rede, constituindo-se assim em quatro macro temas, cujas expressões detêm conceitos próprios que lhes dão identidades e características o bastante para serem reconhecidas no mundo da ciência.
En agosto 2020, después de la reelección de este en Bielorrusia, hubo abundantes acusaciones de fraude en la votación. La comunidad internacional puso en marcha sanciones que no gustaron a Loukachenko, y por ello amenazó con “ahogar a Europa con inmigrantes y drogas”. Los políticos y científicos están de acuerdo en que a este contexto no se le puede llamar a una crisis migratoria, sino un “enfrentamiento geopolítico donde los migrantes se convierten en un arsenal más”. La situación en la frontera polaco-bielorrusa es peculiar en lo que respecta a la ayuda humanitaria y la migración, ya que en realidad se considera como una instrumentalización de los refugiados por parte del gobierno de Loukachenko contra la UE. En consecuencia, la situación en la frontera es muy complicada, y merece ser considerada. Por lo tanto, explicaremos las tensiones y qué medidas de ayuda se toman en la frontera polaco-bielorrusa.
Desde hace tres años asistimos a una intensificación del paso de migrantes por la frontera terrestre franco-española. MSF (Médicos Sin Fronteras) atestigua que, efectivamente, “La frontera entre Francia y España se ha convertido en uno de los principales puntos de cruce para los migrantes que tratan de llegar a Francia o continuar su trayecto hacia otros países”. El paso de los migrantes por la frontera franco-española se concentra sobre todo en dos puntos de pasaje, uno al Este, entre Cataluña y los Pyrénées-Orientales, y el segundo, particularmente importante, entre Euskadi y el país vasco francés.
Coñecín a Don Luis no ano 2009, el era guatemalteco e case nicaraguano, contaba daquelas sesenta e sete anos. Coñecino coma marido de Dona Gladys, Directora do Instituto de Promoción Humana-Somoto (Nicaragua), nunha visita a Galicia organizada polo Fondo Galego de Cooperación e Solidariedade. Durante unha semana Dona Gladys fascinounos coa vida dos proxectos de cooperación do INPRHU-Somoto que financiaban o municipalismo galego e a Xunta de Galicia.